OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det fanns en tid när det finaste som fanns var att ha samma jobb hela livet. Idag är allt tack och lov annorlunda. Mänskligheten har upptäckt det underbara med förändring. Friheten att välja – och välja om – gör luften friskare att andas. Men det betyder inte att grundläggande saker som trygghet och klokskap ska kastas ut av bara farten. Det är därför Pamoja finns.
Pamoja (tillsammans på Swahili) är en modern jobbtjänst för den som behöver bra personal på kort varsel och för den som vill jobba flexibelt och vill lära sig saker på vägen - i skola (här är vi störst i Sverige), vård, butik, restaurang och mer. Pamoja är också en smart app som gör livet enklare för kunder och personal. Så ser vi till att folk och företag får jobba som de vill leva.
Pamoja växer och nu letar vi efter dig som vill vara med på resan och leda och utveckla verksamheten i Pamojas nya supportcenter i Motala.
Om jobbet
Som Customer Service Manager ansvarar du för supportteamet och vår dagliga operativa affär. Att ge våra kunder blixtsnabb och proffsig service är själva hjärtat i Pamoja. Vi är så stolta över våra kunder och vår personal. Relationerna med dem är ett privilegium vi jobbar hårt för att förtjäna - varje dag.
Under ett år jobbar fler än 2000 personer hos oss. Majoriteten av våra uppdrag levereras i realtid. Det betyder att både tempot och ambitionsnivån är hög. Konkret handlar varje dag om att säkra leverans i våra avtal, att våra kunder får rätt personal och att vår personal får rätt uppdrag. Supportteamet har direkta kundkontakter och löser både små och stora problem. De svarar på frågor, coachar, ger viss teknisk support i Pamojas app och följer upp och dokumenterar information. Vårt affärssystem med app (en mjukvara vi själva utvecklar) är ett stöd i alla arbetsuppgifter.
I din roll jobbar du nära supportteamet och leder och stöttar teamet i alla delar. Ditt uppdrag - precis som Pamojas uppdrag i stort - handlar om att lösa problem och bidra till att upptäcka nya och bättre lösningar på dem. Det gör att du har stora möjligheter att påverka och ha inflytande över affären. Du har koll på data och KPI:er - utöver det är ständig och aktiv kommunikation med medarbetare, kunder och ledning ditt viktigaste verktyg. Rollen innebär att balansera både strategiska och operativa prioriteringar med utgångspunkt i Pamojas affärsstrategi, data och affärsprinciper.
Du kommer att ingå i den operativa ledningsgruppen och rapportera till vår Operativa chef.
Det här behöver du kunna
I rollen som Customer Services Manager behöver du ha flera års dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda personal inom kundservice och snabbrörliga tjänster eller produkter. Du vet hur man omvandlar affärsdata till kundinsikter, löser problem och ger service som överträffar förväntningarna. På Pamoja är både tempot och förväntningarna höga. Det kräver flexibilitet och vilja att ta ansvar. Du vill gärna bidra med idéer för att utveckla verksamheten och förstår också vikten av att leda genom medarbetarna. Precis som vi, delar du övertygelsen att vi bäst åstadkommer resultat och bygger styrka genom samarbete.
Mer om Pamoja
På Pamoja bygger vi ett modernt företag med ett starkt socialt engagemang. Vi är entreprenörer som ofta gått emot strömmen. Det är bra – för så hittar man nya vägar till bra lösningar. Överlag försöker vi jobba snabbt och hålla saker enkelt. Så tar vi oss bäst an en snabbrörlig och föränderlig värld. För att klara det samarbetar vi i vått och torrt. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med olika bakgrunder och erfarenheter men en sak har vi gemensamt - tron på att vårt sätt att jobba gör skillnad för andra.
Praktiskt
Du behöver kunna tala och skriva svenska och engelska. Tjänsten är på 100 % tillsvidare. Vissa kvällar/helger kan förekomma om verksamheten kräver det. Provanställning kan komma att tillämpas. Tjänsteresor förekommer.
Så söker du jobbet
Om du tycker att det här låter spännande blir vi så glada! Skicka din ansökan till opportunity@workpamoja.com
I kommande steg ingår även intervjuer och tester. Har du frågor? Tveka inte att höra av dig till Paul Kimondo, Operativ chef på Pamoja.
Företagspresentation
Pamoja utvecklar innovativa digitala produkter och tjänster som gör det lättare att upptäcka bra jobb och bra folk. Så tar vi sikte på framtidens arbetsmarknad. Pamoja är en del av People Productions. Gemensamt för våra bolag är att de bygger på ett starkt engagemang för människor och samhälle.