Sökes: Kontorschef inom personlig assistans (Skåne/Höör)

Sökes: Kontorschef inom personlig assistans (Skåne/Höör)

Arbetsbeskrivning

Nu söker Särnmark Assistans en kontorschef som vill fortsätta det arbete för personer med funktionsnedsättningar som inleddes för närmare 30 år sedan av våra grundare — Mikael Särnmark och hans dåvarande personliga assistent Cecilia Ekholm.

 För oss började allt med en olycka som åsamkade Mikael en mycket allvarlig hjärnskada. Under flera år var Mikael väldigt missnöjd med den hemtjänst som kommunen bistod med. Det stöd han fick hjälpte honom bara att överleva medan Mikael krävde sin och andras rätt att fortsätta leva sina liv — trots deras funktionsnedsättningar.

 Efter många välavvägda argument (och en hel del tjat) lyssnade politikerna till slut. Mikael och Cecilia fick möjlighet att starta det som idag är Särnmark Assistans som ett pilotprojekt inom Östermalms Stadsdelsförvaltning. Genom sitt entreprenörskap bidrog Mikael och Cecilia till vad som senare kom att bli LSS (Lagen om Stöd och Service till vissa funktionsnedsatta), vilken varit avgörande för att personer med funktionsnedsättningar ska ha rätt till personlig assistans och därigenom själva kunna styra över sina liv.

Som kontorschef på Särnmark i Skåne hoppas och tror vi att du finner mening och drivkraft i att ansvara för driften av den personliga assistans som i Mikael och Cecilias anda ska ge våra kunder ett bättre liv.

 Om tjänsten

Tjänsten avser anställning som kontorschef på Särnmarks kontor i Höör och innefattar resor till Särnmarks kunder som bor runtom Skåne. Som kontorschef ansvarar du för all verksamhet vid kontoret. Det inbegriper att du leder det team som ska se till att Särnmark fortsatt har assistansbranschens nöjdaste kunder. Du ansvarar också för att målen — satta utifrån att fler ska välja Särnmark som sin assistansanordnare — nås. Utöver ditt eget team har du stöttning från Särnmarks centrala organisation. Din tjänst präglas av självständighet med stora möjligheter att organisera och utveckla ditt arbete.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Att tillsammans med kund och assistentgrupp organisera den personliga assistansen så att den håller god kvalité och utförs i enlighet med kundens önskemål, rådande lagstiftning och arbetsrättsliga regler. Inom ramen för detta skall du även säkerställa att våra kunders självbestämmande, valfrihet och integritet tillgodoses på bästa möjliga sätt.

• Arbetsgivaransvar för Särnmarks personliga assistenter i regionen i frågor gällande anställningsavtal, anställningsvillkor, lönesättning, arbetsmiljö med mera.

• Personalansvar för de tjänstemän som är anställda vid kontoret i Höör.

• Att aktivt arbeta med och ansvara för att Särnmarks verksamhet i Skåne växer med fler nöjda kunder. Detta innefattar att planera och genomföra olika aktiviteter i samarbete med vår informationsavdelning, vara aktiv i olika nätverk samt i samarbete med informationschef aktivt informera om Särnmark och Särnmarks Du rapporterar löpande till driftchef och arbetar utifrån ett eget budgetansvar.

Vem är du?

För att trivas i rollen som kontorschef tror vi att du är en person som engageras av ett socialt arbete där nätverkande och en hög nivå av kundservice är centralt. Vi ser helst att du har ett etablerat nätverk då du kommer att arbeta med tillväxt. Du behöver därtill vara en person som tycker om att skapa nya kontakter.

Vi ser helst att du har någon form av utbildning inom beteendevetenskap, social omsorg eller juridik. Vi ser även att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom personlig assistans.

Du har ett prestigelöst arbetssätt där du lyhört kan förmedla dina kunskaper. Vi vill att du har förmåga att arbeta med flera löpande processer och deadlines under eget ansvar.

Du behärskar det svenska språket väl, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk. Du är en skicklig administratör som säkerställer att arbetet sköts på ett kvalitativt och representativt sätt.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6-månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga pensionsavsättningar och försäkringar. Lönesättning sker enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Vid frågor gällande rekryteringen är du välkommen att vända dig till Stefan Jangenheim, driftchef: stefan.jangenheim@sarnmark.se.

För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se Titta gärna på filmen om Särnmark med våra ägare som du finner på hemsidans första sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


27 november 2024

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

26 november 2024

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

Biträdande enhetschefer till arbete och försörjning

26 november 2024