OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Jappa söker nu efter positiva personer som vill jobba extra med att leverera förstklassiga kundtjänstupplevelser för en av våra snabbt växande e-handelskunder.
Vår kund är verksam inom försäljning av köksredskap och inredning. De expanderar just nu kraftigt sin e-handel - och de behöver nu öka sin kundtjänst.
Som kundtjänstmedarbetare hos vår kund kommer du att besvara frågor som inkommer via olika kanaler - chatt, mail och telefon - till kunden. Frågorna kan beröra produkter, återbetalningar, returer mm. Kvaliteten på företags kundtjänst har stor påverkan på hur nöjda kunderna blir.
Arbetet är primärt på deltid och sker vid behov, där du och företaget kommer överens om vilket schema som passar din tillgänglighet och ditt liv i övrigt.
Vi söker dig som är flexibel OCH strukturerad. Du gillar verkligen att hjälpa andra och har förmågan att anpassa dig till olika kunders frågeställningar och på ett trevligt sätt komma till korrekt avslut.
Mängden inkommande kundfrågor varierar över tid, varför du behöver kunna anpassa ditt arbetstempo för att kunna hålla en jämn, hög servicenivå.
Detta är det perfekta jobbet för dig som exempelvis är student och som utöver en extrainkomst vill bygga ett attraktivt CV inom e-handelsbranschen.
Jobbet startar i okt/nov och utvärdering av kandidater görs löpande.
Kundens kontor ligger i Göteborg och dina resor till och från jobbet underlättas om du har tillgång till bil - även om kollektivtrafiken också betjänar arbetsplatsen.
Kravprofil
• Som lägst gymnasiekompetens
• Minst 1 års erfarenhet av kundservicearbete – meriterande om du arbetat med e-handel samt arbetat med kundservice.
• Utmärkt kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska, övriga språk är ett plus.
• Det är meriternde om du har jobbat i något av de system som idag används för kundtjänstarbete inom e-handeln, exempelvis Zendesk eller Visma.
• För att kunna ge kunderna bra service tror vi att det är nödvändigt att du har ett genuint mat- eller bakintresse.
• Glöm inte att lägga till rollen "Kundtjänst och Support" i Jappa för att kunna bli hittad av kunden.
*********************************************
Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Du som söker efter uppdrag lägger upp din profil på Jappa och blir därefter tillgänglig för företag som vill anlita dig för uppdrag.
TIPS: Vi har märkt att våra kundföretag hellre anlitar personer som har väl ifyllda profiler och som motiverar varför de passar just i den roll de lagt upp sig på. Kontakta oss på Jappa på chatten som finns på www.jappa.jobs om du vill ha hjälp att förbättra din profil.
OBS - ansökan sker genom att du registrerar din profil och din önskade roll på www.jappa.jobs. Jappa tar inte emot CVn eller ansökningar via email, dvs på det gammalmodiga sättet. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.
#jobbjustnu