Sökes: Operativ inköpschef till väletablerat teknikföretag

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll där du har mycket kundkontakt?
Har du förmåga att leda andra?
Har du erfarenhet av inköp?
Sök tjänsten nedan idag eller tipsa om någon!

Dina arbetsuppgifter
Företaget har idag ca 50 kunder med olika uppdrag och 3 stycken inköpare för inköp av material till de olika uppdragen. I rollen som inköpschef kommer du att ha en rad varierande arbetsuppgifter och en spännande och fartfylld vardag. Några av dina arbetsuppgifter kan bestå av:
- Ansvarig för inköp av komponenter och val av leverantör till de olika projekten
- Ansvarig för ”Bill of material” (Offert för materialkostnad samt prisförslag från leverantör)
- Personalansvar för övriga inköpare (ansvarig för utveckling, medarbetarsamtal, löneförhandling mm)
- Stöttning mot designteamet i val av komponenter och leverantörer
- Ansvara för materialfrågor direkt mot kund men även den löpande verksamheten

Möjligheten finns också att vara ansvarig för avdelningen ”Logistik” där det idag jobbar 5–6 personer. Du skulle ansvara för att utleveranser kommer iväg i tid, tullhandlingar, inventering av material och ha personalansvar för medarbetarna på avdelningen.


Om företaget
Vår kund är ett teknikföretag i framkant och har en omfattande global verksamhet och finns i 30 länder med över 200 000 anställda. Kundens verksamhet erbjuder ett komplett utbud av design, tillverkning och logistiktjänster.

I Linköping jobbar man med mekanikkonstruktion, elektronikdesign, mjukvaruutveckling och testutveckling. Kunden erbjuder kretskortsmontering, industrialisering och konsulttjänster. I Linköping tillverkas avancerade prototyper och mindre serier samt ombesörjer reparationer, komponentbyte, röntgen och annan service med mycket kort varsel till sina kunder.

Man är cirka 90 stycken anställda i Linköping.


Din profil
Skallkrav
- Ca 1års erfarenhet av inköpt
- Teknisk utbildning från universitet/högskola/yrkeshögskola alternativt stort teknikintresse
- Mycket goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av något affärssystem
- Engelska

Meriterande Krav
- Flera års erfarenhet av inköp
- Erfarenhet inom ledarskap, chefskap eller kundansvar

Som person tror vi att du är social och trivs med att träffa nya människor och våra relationer med kunder. Vi tror att du har en förmåga att leda andra och vara ett gott föredöme för dina mararbetare. Du vill ta egna initiativ och vill driva projekt framåt

Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Omfattning: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning)
Tillträde: Omgående

Urval sker löpande

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024