OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Det roligaste i min roll är den stora variationen och bredden på tjänsten! Även om arbetet följer vanliga ekonomicykler så är ingen dag den andra lik. På Orango är förändringstempot högt vilket gör att jag utvecklats enormt både yrkesmässigt och som person.” Så beskriver Emma varför hon trivs så bra i rollen som Sveriges trevligaste Ekonomiassistent. Glädjande nog ska Emma börja sin föräldraledighet i början av nästa år, och nu söker vi hennes ersättare för ett vikariat på ca 1,5 år. Här är möjligheten för dig som har en bakgrund som ekonomiassistent och som vill vara med på Orangos fortsatta tillväxresa och vara med på vår strävan att vara branschens bästa arbetsplats!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för kund- och leverantörsreskontra, sköta löpande bokföring och vara delaktig i bokslutsarbetet. Övriga arbetsuppgifter innefattar löneadministration, anläggningsregister, registervård, bankbokningar och agera faktureringsstöd till våra projektledare bara för att nämna några (listan skulle kunna göras betydligt längre). Det innebär att du kommer att ha många kontaktytor både inom- och utanför bolaget. Eftersom vi hela tiden växer kommer din roll troligtvis att förändras, vilket gör att du behöver ha ett intresse av att utvecklas. Det innebär också att du – tillsammans med oss andra – kommer att behöva arbeta med att både sätta upp nya rutiner och att förfina befintliga.
Som chef får du vår supertrevliga redovisningschef Louise! Hon har den där unika förmågan att både brinna för att skapa mervärde för våra affärsområden och att vara uppslagsbok när det gäller redovisnings- och skattefrågor. Hon är väldigt duktig på att förklara "varför", men låter "huret" vara upp till dig att lösa så att du slipper en massa fingrar i dina syltburkar. Klassisk Orango style.
Du kommer få en gedigen introduktion där du kommer arbeta parallellt med Emma under en månads tid, för även om du har erfarenheter med dig så kommer det vara mycket nytt för dig att lära.
DU ERBJUDS
• Ett företag med ambition att vara branschens bästa arbetsplats med vår värdegrund OPEN – Omtänksamhet, Proffsighet, Engagemang och Nytänkande
• En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
• Ett prestigelöst företag där alla verkligen delar med sig av sin kunskap och är måna om att du ska blomstra hos oss
DIN BAKGRUND:
• Har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent, gärna från ett större bolag
• Har en KY/YH-utbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande
• Har erfarenhet från något av de större ekonomisystemen på marknaden, gärna Microsoft Dynamics NAV som vi själva kör.
Lite såhär tror vi att du är
• Du tycker att problem är till för att lösas, och inser att världen hela tiden förändras vilket gör att det ständigt dyker upp nya utmaningar som behöver hanteras.
• Du är noggrann och förstår att administration är en konstart som kräver att alla papper alltid är i sin ordning
• Du är duktig på Excel och älskar pivot-tabeller!
• Du kan dina T-konton och vet att kombinera dem med ditt stora systemintresse
DET PRAKTISKA
Start: 1 december
Omfattning: Heltid, kontorstider, men även här är vi flexibla och utgår för att det ska fungera för alla parter. Vikariat på ca 1,5 år
Placering: Vårt huvudkontor i centrala Malmö
Sista ansökningsdag: 14/10, men skicka gärna in din ansökan asap, då vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag
Har du frågor kring tjänsten/rekryteringsprocessen vänligen kontakta Anders Larsson, Talent Acquisition Manager, anders.bj.larsson@orango.se