SoL-handläggare, Biståndsenheten, semestervikariat

Arbetsbeskrivning

Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.

Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?

Biståndsenheten i Ale rekryterar en SoL-handläggare under månaderna juni, juli och augusti. Enheten består av tio handläggare och en enhetschef. Vi är en grupp engagerade handläggare med olika yrkeserfarenhet som ser fram emot att få en ny kollega under sommarmånaderna. Din arbetsplats kommer att vara belägen i centrala Älvängen, nära pendeltåg och E45:an.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av utredningsarbete enligt socialtjänstlagen (SoL) och utifrån övrig gällande lagstiftning och vägledning. Som handläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser. Samverkan med externa och interna verksamheter är en viktig del i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom/likvärdig utbildning eller som har en pågående högskoleutbildning till socionom/likvärdig utbildning. Du bör ha läst juridik, kursen socialrätt, på din utbildning. Vi ser gärna att du är förtrogen med gällande lagstiftning och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av arbete/praktik med myndighetsutövning är meriterande, samt erfarenhet av att ge stöd till/möta personer med olika former av funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet av arbete i systemet Treserva samt SAMSA är meriterande.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Kommunen erbjuder sina medarbetare ett generöst friskvårdsbidrag.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Kristin Forslund, enhetschef
0704-32 04 21
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Ann-Kristin Forslund, biståndschef
0704-32 04 21
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0303-33 00 00
Enhetschef för Biståndsenheten Martina Berisson
0303-33 04 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Biståndsenheten Alafors
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-06-01 , upphör: 2017-08-31 .
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
Alafors, 44980

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024