Sollentunahem söker dig som drivs av verksamhetsutveckling!

Sollentunahem söker dig som drivs av verksamhetsutveckling!

Arbetsbeskrivning

På Sollentunahem har vi höga ambitioner och arbetar för att bli en förebild och inspiration för andra i branschen. Nu söker vi en erfaren verksamhetsutvecklare som vill vara med och bidra på resan framåt och ansvara för utvecklingen av Sollentunahems processarbete. Brinner du för utveckling av verksamhet och organisation? Har du ett starkt eget driv, är självgående och tycker om att uppnå resultat? Sök då tjänsten som ansvarig för Sollentunahems verksamhetsutveckling!

Tjänsten

Som ansvarig för Sollentunahems verksamhetsutveckling kan du förvänta dig ett omväxlande och stimulerande arbete där du kommer att vara en viktig del i arbetet med att förbättra bolagets arbetssätt. Rollen är strategiskt viktig och innebär ett ansvar för att bygga upp och utveckla Sollentunahems processarbete. Det operativa processarbetet driver du tillsammans med verksamheternas processägare och medarbetare. Tjänsten innebär bl a att stötta de olika avdelningarna i konkret processeffektivisering som ger nya rutiner och arbetssätt och få dessa implementerade. Du kommer aktivt jobba med förbättringsarbetet och kommer vara delaktig i att införa ett leaninspirerat och värdebaserat arbetssätt. Du ansvarar också för att kompetensutveckla medarbetarna inom processområdet.

Ansvarig för verksamhetsutveckling rapporterar direkt till VD och ingår i den operativa ledningsgruppen.

Vi erbjuder

Du kommer till ett kommunalt bostadsbolag med stort engagemang och ambitionen att bli en förebild inom branschen. Det finns stora möjligheter att påverka utvecklingen både inom den egna avdelningen och som representant i den operativa ledningsgruppen och även bidra till hela företagets utveckling. Rollen är mycket självständig och den erbjuder stora variation av arbetsuppgifter med hög grad av frihet under ansvar

Din bakgrund och person

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och minst fem års erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av förändringsarbete i form av exempelvis införande av helt eller delvis nya arbetssätt och du har förmågan att göra strategin operativ. Du har god erfarenhet av att skapa och utveckla strukturerade processer, har kunskap i att driva rekommendationer och förbättringar och är en duktig projektledare. Har du erfarenhet av och kunskap om lean/ständiga förbättringar är det meriterande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en mycket god organisatorisk och administrativ förmåga samt förmåga till helhetsperspektiv. Vidare har du lätt för att samarbeta, kan motivera och engagera människor och har en god pedagogisk förmåga. Du är positiv, engagerad, har en stark inre drivkraft och trivs i en förändringsorienterad verksamhet. Vidare har du en hög nivå av analytisk kompetens i kombination med ett visionärt tänkande.

Din ansökan

Om du tycker att tjänsten som ansvarig för verksamhetsutveckling passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta är du varmt välkommen att söka. I denna rekrytering samarbetar Sollentunahem med Experis och du söker tjänsten via deras hemsida: www.experis.se

Vi arbetar med löpande urval, sista dag att söka tjänsten är dock 2021-01-10.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Thomasson på katarina.thomasson@se.experis.com alt. 08-736 11 26.

Välkommen med din ansökan!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sollentunahem har det spännande uppdraget att utveckla och producera 1500 nya hyreslägenheter fram till 2029 samtidigt som vi förnyar och underhåller äldre bebyggelse. Sollentunahem AB är ett allmännyttigt bostadsbolag som ägs i sin helhet av Sollentuna kommun.

På Sollentunahem är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster och vår ägare har på oss. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 100 hyreslägenheter, 170 lokaler samt 2 400 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har drygt 70 medarbetare och hade 2019 en omsättning på 416 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2010-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentunahem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Liknande jobb


22 november 2024

Innovationsledare

22 november 2024