OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på vår utvecklingsresa?
Sollentunahem befinner sig på spännande utvecklingsresa, där du som medarbetare är en viktig del i vår framgång! Din insats är värdefull för att vi ska nå vår vision ”vi gör var dag bättre”. På Sollentunahem har vi en stark laganda och vi hjälps åt att skapa attraktiva boendemiljöer och erbjuda bästa möjliga service och kvalitet till våra hyresgäster.
Varmt välkommen till oss!
Om tjänsten
Vår förvaltningsavdelning vässar nu ambitionerna ytterligare och förstärker organisationen med en underhållsplanerare.
Hos oss får du möjlighet att jobba med de stora frågorna, att driva utvecklingen tillsammans med en snabbfotad förvaltningsorganisation och att komma till jobbet med ambitionen att göra varje dag bättre.
Som underhållsplanerare har du en övergripande och samordnande roll för vår underhållsplanering och våra underhållsprojekt och du kommer att ansvara för att vår underhållsplan visar fastigheternas aktuella status och kommande underhållsbehov. Du ska på affärsmässiga grunder utvärdera, paketera och prioritera bland projekten och skapa kostnadseffektivitet genom att minska det akuta underhållet samt uppnå samordningseffekter vid större underhållsåtgärder.
Underhållsplanen är för närvarande under framtagande med stöd av extern part och det kommer att vara din uppgift att med hög kompetens utveckla vårt arbete med underhållsplanen och att förvalta underhållsplanen för våra fastigheter innehållande ca 5 000 bostäder. Underhållsplanen ska dokumenteras i systemet Vitec.
Rollens innehåll är mångfacetterat och du arbetar både långsiktigt och kortsiktigt. Du rapporterar till Förvaltningschefen. Inom Förvaltningsavdelningen har du stöd av och samarbetare med bland annat förvaltare, projektledare, chef för drift- och service, driftingenjör med flera. Du kommer också att samarbeta med Sollentunahems projektledare inom avdelningen Fastighetsutveckling. Du håller kontakt med både interna och externa projektledare och ser till att projekten löper på och att rätt arbeten prioriteras. Det är därför av stor vikt att du är van att arbeta med uppföljning av kvalitet och lönsamhet av olika projekt. Med lätthet sammanställer och rapporterar du fastigheternas underhållsbehov och projektens status. I tjänsten ingår även att omvärldsbevaka underhållsrelaterade frågor och säkerställa att lag och myndighetskrav uppfylls.
Arbetsuppgifter
- Ansvara för upprättande av förslag till underhållsprojekt för både lokaler och fastigheter inför kommande budgetperiod, samt ta fram en långsiktig underhållsplan/projektplan.
- Genomföra underhållsbesiktningar såsom till exempel statusbedömningar.
- Vara sammankallande vid möten angående underhållsplanering med berörda kollegor.
- Agera kontaktperson gentemot verksamheterna, på en övergripande nivå, angående underhållsplanering.
- Bevaka och rapportera nyckeltal.
- Följa upp underhållsprojekt samt löpande uppdatera underhållsplanen i Vitec
- I mån av tid, driva egna projekt som projektledare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial relevant utbildning alternativt likvärdiga kunskaper förvärvade genom praktiskt arbete. Du har lång erfarenhet från fastighetsbranschen, och gärna från bostadssidan. Du har en fastighetsteknisk kompetens och har tidigare arbetat med underhållsplanering och projektledning. Du har också god systemvana där vi ser erfarenhet av Vitec som meriterande. Kunskap om Lagen om offentlig upphandling och erfarenhet från upphandlingsprocesser och avtalsuppföljning ses också som meriterande.
Rollen som underhållsplanerare innebär att du på ett självständigt sätt driver och utvecklar ditt uppdrag och dina arbetsuppgifter och därför tror vi att för att trivas och nå framgång i rollen behöver du vara självgående och ansvarstagande samt ha förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är lätt att samarbeta med och bygger naturligt relationer i ditt arbetsutövande. Du har ett strukturerat arbetssätt där noggrannhet är en framgångsfaktor. Rollen kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och innehar B-körkort. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet.
Vad kan Sollentunahem erbjuda dig?
Som medarbetare på Sollentunahem är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter med mycket ansvar och möjlighet att påverka ditt arbete. Du kommer bli välkomnad in i ett engagerat team som trivs på jobbet och som gör skillnad för våra hyresgäster varje dag. Vi tror att balans i livet är en viktig förutsättning för att du som medarbetare ska må bra - både på jobbet och på fritiden. Därför erbjuds du som är medarbetare ett antal förmåner via vår förmånsportal. I den får du bland annat möjlighet att nyttja friskvårdsbidrag, få oberoende pensionsrådgivning, massage på jobbet till subventionerat pris samt andra rabatterade förmåner som gör det enklare för dig att kombinera arbeta och privatliv.
På Sollentunahem är vår vision att vi ska göra var dag bättre för våra hyresgäster! Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster har på oss. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 100 hyreslägenheter, 170 lokaler samt 2 400 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har drygt 70 medarbetare och hade 2019 en omsättning på 416 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2010-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion av cirka 1 500 hyreslägenheter samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus