OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solör Bioenergi (https://solorbioenergi.se/fjarrvarme/)är ledande inom förnybar energi till bostäder, företag och industrier. Vi verkar för att underlätta hanteringen av våra kunders uppvärmning så att allt fungerar medan de lever sitt liv som vanligt. Vi är det lokala fjärrvärmebolaget som levererar värme på närmare femtio orter i vårt fantastiska Sverige. Genom vår produktion av förnybar energi och återvinning av miljöfarligt avfall vill vi bana vägen för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.
Kundansvarig till Växjö
Vi behöver ersätta vår medarbetare som kommer att gå i pension och vi söker därför dig med högt kundfokus och som vill ha ett ansvarsfullt och omväxlande arbete.
Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Växjö, där det också finns egen parkering. På kontoret kommer ni att vara 3-4 personer. I regionen som helhet, som består av Småland och Ale är vi totalt cirka 15 personer. I tjänsten kommer du även att ansvara för våra kunder i Ale. Mönsterås, Åseda och Ryd. Resor i tjänsten kan förekomma några gånger per år.
Om tjänsten
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Kundkontakter ex avtal, fakturor, flyttärenden, inkassoärenden och statistik
- Fakturering och kreditering
- Rapportering av statistik
- I övrigt utföra förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet och arbetsuppgifter anvisade av Regionchef
Ansvarsområden
- Aktivt medverka till för en trevlig och effektiv arbetsplats.
- Utföra arbete enligt gällande lagstiftning samt fastlagda rutiner och policys.
- Att dokumentation sker enligt fastlagda rutiner.
- Ordning och reda på arbetsstället och i gemensamma utrymmen
- Dela med sig av information och kunskap inom regionen.
- Vara serviceinriktad och ge ett professionellt bemötande gentemot alla kontakter såväl interna som externa.
- Att bidra till ett bra arbetsklimat och vara en god kollega
- Utföra, utveckla och förbättra de processer man ansvarar för
- Ansvara för att åtgärda/rapportera problem.
Om dig
För att lyckas i rollen som kundansvarig hos Solör Bioenergi behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, samt kunskap om lagar och regler inom ansvarsområdet. Du har erfarenhet av kundservice. Du hanterar datorn obehindrat och det är viktigt för dig med högt kundfokus.
Meriterande är om du har erfarenhet från energibranschen.
Ansökan
Eftersom vi tillämpar löpande urval och intervjuer sker löpande vill vi därför gärna att du inte väntar med att skicka in din ansökan.
I rekryteringen samarbetar Solör med BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på Solör.
Kontakt
Pernilla Willig, Rekryterare, BraPersonal Sverige AB
pernilla.willig@brapersonal.nu, 070-867 21 34
Vi ser fram emot din ansökan!