OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Solution Architect som vill vara med att driva utveckling framåt inom området Retail. Vi har idag ett flertal unika lösningar som är framtagna för våra 5000 spelombud.
Lösningarna består bland annat av tre olika terminaler för hantering och försäljning av våra produkter, digitala reklamskärmar, touchskärmar med en självservicelösning, extranät, utbildningsplattform och administrativa system. Ja som du ser är det en hel del lösningar som kräver sin arkitektur.
Vad kommer du att göra?
Som Solution Architect kommer du att ansvara du för att ta fram lösningsarkitektur för initiativ inom vårt satsningsområde Retail. Du är även den som ser till att våra befintliga lösningar är implementerade och dokumenterade på ett tillfredställande sätt.
Du kommer tillhöra en engagerad gruppering på IT bestående av flera agila team som bland annat består av systemutvecklare, tekniska produktägare, testare, testledare och tekniker. Du kommer även att sitta i ledningsgruppen för Retail IT.
Är du den som kommer att göra det?
För att klara rollen tror vi att du är analytisk, lösningsorienterad och en person med känsla för struktur och långsiktighet. Du har inga problem att kommunicera med olika intressenter, utan du är lika bekväm i tekniska diskussioner med erfarna utvecklare som när du presenterar komplexa frågeställningar på ett övergripande och förståeligt sätt för icke tekniska personer.
Du har minst fem års erfarenhet av agil systemutveckling och ett antal års erfarenhet som lösningsarkitekt eller liknande roll i en miljö med höga prestandakrav som exempelvis e-handelslösningar, spelsystem eller banklösningar. Du behöver även ha grundläggande kunskaper i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av klientlösningar för självserviceskärmar eller andra enheter, t ex i en detaljhandelsmiljö, samt erfarenhet av lösningsdesign i en REST-baserad arkitektur.
Om Tech på Svenska Spel
På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Vi gör urval och intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Lilja på fredrik.lilja@svenskaspel.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på teamta@svenskaspel.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453