Solution Design Director

Arbetsbeskrivning

Logent är ett växande företag som är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden och med ambition att bli ledande i Norra Europa.

Är du vår nästa nyckelperson som brinner för effektiv logistik, stimuleras av att utveckla skräddarsydda kundlösningar och samtidigt vill vara en nyckelförmåga för att skapa bolagsvärde och utveckla nya affärer? Då har vi en perfekt roll för dig!

Vill du vara med på en spännande resa på Logent!

Som Solution Design Director är ditt huvudsakliga mål att utveckla innovativa och realistiska logistiklösningar som uppfyller kundens krav avseende affärsnytta och prestanda. Det handlar om logistiklösningar som omfattar design av fastighet, ny eller befintlig, automatisering, implementering och drift. Till det krävs att hänsyn tas till alla begränsningar från den operativa driften, verksamheten och miljön samt att se till att det finns samspel mellan samtliga processer. Du är med från initial kunddialog och designfas till implementering och är vidare delaktig utveckling av den kontinuerliga driften. Som Solution Design Director kommer du att arbeta i nära samarbete med Business Development teamet.

Arbetsuppgifter

• Genom kunddialog, finna nya prospekt och affärsmöjligheter för Logent tjänsteerbjudande av kundanpassade lösningar inom framförallt lager- och produktionslogistik med inslag av både automationslösningar och WMS-system.
• Ta huvudansvaret från första kontakt till realisation och långsiktigt samarbete.
• Vara proaktiv och förstå kundens behov
• Presentera detaljerade och samtidigt konkreta lösningar.
• Offerera och förhandla effektivt med professionalism och gott affärsmannaskap.
• Samarbeta i projektform med projektledare och affärsutvecklare.
• Driva arbetet proaktivt och långsiktigt med stort fokus på kundens affärsnytta.

Kvalifikationer

• Universitetsutbildning inom Ekonomi, Civilingenjör, Supply Chain/Logistik eller motsvarande.
• Minst 5 års erfarenhet av logistikbranschen gärna som logistikchef.
• Du bör ha djup erfarenhet av supply chain lösningar och gärna varit ansvarig för en logistikenhet och/eller ha djupa detaljkunskaper med erfarenhet som konsult inom området.
• Dokumenterad god erfarenhet av komplexa och lösningar och gärna teknisk systemförsäljning inom logistikbranschen.
• God pedagogisk förmåga med erfarenhet av att presentera Business Case och logistiklösningar för kundens beslutsfattare.
• Erfarenhet av kvalificerade förhandlingar, djupare tekniska diskussioner och god affärsförståelse.
• Förmåga att leda och interagera i tvärfunktionella projektteam, både internt och tillsammans med kund.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Logent med PS Partner. Har du frågor så kontakta gärna Mats Törn 076 164 59 69 mats.torn@pspartner.se eller Louise Harrysson 072 311 98 39 eller louise.harrysson@pspartner.se Vi arbetar med ett kontinuerligt med urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2021
  • Ansök senast: 9 maj 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024