OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en affärsutvecklare ut i fingerspetsarna med ett stort intresse för projekt- och produktledning? Lockas du av att agera som länk mellan olika avdelningar och driva partnersamarbeten ut mot våra kunder?
Då är vi övertygade om att du är redo att bli vår nya Solution Manager!
Om oss
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Boden i norra Sverige till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!
I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!
Om rollen
I rollen som Solution Manager arbetar du till stor del med produktutveckling, kompetensspridning internt och IST:s totala erbjudande på den svenska marknaden. Du kommer att vara drivande i olika interna och externa referensgrupper för insamlande av exempelvis krav och agera kompass sett ur produktstrategisk synvinkel.
Utöver dessa arbetsuppgifter ingår omvärlds- och konkurrentbevakning, partnersamarbeten samt arbete med affärsmodeller och roadmaps.
Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av projektledning, affärsutveckling, produkt- och/eller produktledning i en snabbrörlig verksamhet. Det är till fördel om du har tidigare verksamhetskompetens och gärna erfarenhet av något utav ISTs system som rör vuxenutbildning.
Som person är du en driven och engagerad lagspelare med fokus på leverans och resultat. Vi ser också att du är service- och lösningsfokuserad i ditt arbetssätt samt lockas av att arbeta i en roll där du hela tiden utvecklas och får ta dig an nya utmaningar.
Placeringsort
Placering för tjänsten är i Växjö. I tjänsten kan det komma att ingå resor vid behov.
Din ansökan
Låter detta som din nästa utmaning?
Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-08-15. I din ansökan vill vi att du beskriver din erfarenhet av ett lyckat kundmöte (redogör för händelseförlopp, ditt agerande och utfall i situationen). Vi är även nyfikna på att höra mer om en prestation du åstadkommit som du är riktigt nöjd med - beskriv gärna den i din ansökan! Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Observera dock att denna rekrytering löper över sommaren varför det kan dröja med återkoppling.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Solution Management Lisa Davidsson (lisa.davidsson@ist.com) eller HR Business Partner Mathilda Wirenstrand (mathilda.wirenstrand@ist.com).
Vi ser fram emot att höra från dig!
-
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathilda Nilsson