Solution Manager, Nordic till Kamstrup i Stockholm

Solution Manager, Nordic till Kamstrup i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Jobba med teknik i framkant, affärsutveckling och digitalisering för att påverka utvecklingen av framtidens vattenförsörjning!

Har du kanske jobbat som Product Manager eller liknande tidigare och gillar att knyta nya kontakter och bygga relationer? Är du en teknisk specialist eller ingenjör i botten och intresserad av att vara en nyckelperson i utformningen av vattenindustrins framtid? Perfekt! Då är rollen som Solution Manager hos Kamstrup i Stockholm helt rätt för dig!Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Som Solution Manager får du en spännande och varierad roll med både interna och externa kontaktytor. Du kommer få tillfälle att använda din sociala kompetens för att driva kommersiella resultat hos en världsledande tillverkare av smarta mät-lösningar för vatten och energibranschen. Kamstrups verksamhet utvecklas snabbt, vilket innebär att kraven och efterfrågan på deras produkter och lösningar ökar. Som Solution Manager kommer du vara den viktiga länken mellan kund och Kamstrup och driva vattenaffären mot mer digitala lösningar. Du ser till att rätt lösning erbjuds för att nå maximal kundnöjdhet i en dynamisk verksamhet där alla hjälps åt och stöttar varandra under vägen!

Hos Kamstrup får du flexibel arbetstid samt flera andra förmåner, exempelvis förmånsbaserad pension, arbetstidsförkortning och kollektivavtalade försäkringar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Solution Manager har du ett nära samarbete med kunder, försäljning, teknisk produktledning och FoU. Du ansvarar för att rätt lösning erbjuds och säkerställer att kundnöjdhet uppnås. Detta innebär att du är ansvarig för den tekniska designen och fokuserar på lösningens perspektiv samt hur data kan användas för att optimera affärsprocesser.

En stor del av ditt arbete kommer också handla om att stödja det svenska försäljningsteamet för vattenlösningar i anbudsförfarande. Detta i nära samarbete med BID-teamet i Danmark. Dessutom kommer du att arbeta nära produktutvecklingen, där din insikt i anbudsförfarandet tillsammans med data och insikter från kundbesök gör dig till en viktig kunskapskälla för dina kollegor.

Du trivs med att jobba nära kunder i en rådgivande roll där din kommersiella och tekniska kunskap bidrar till bättre beslutsfattande för Kamstrups kunder.

 

Värt att veta

Som Solution Manager, med placering på svenska kontoret i Täby, blir du en del av ett team på 50 kollegor i  Norden som säljer, levererar och supporterar Kamstrups lösningar till majoriteten av svenska företag inom energi- och vattenbranschen. Du blir specifikt en del av vårt team för Lösningar och Applikationshantering, som består av åtta kollegor som arbetar med att matcha kundernas behov med Kamstrups produkter och lösningar. Professionellt samarbete och kunskapsdelning är en av hörnstenarna i teamet. 

Du rapporterar till Head of Solution and Product Management.

I rollen kan du också förvänta dig cirka 20-30 resdagar per år inom norra Europa.

Tjänsten startar så snart rätt person kan vara på plats, och inleds med 6 månaders provanställning.

Våra förväntningar

För att vara aktuell för denna roll har du förmodligen en utbildning som ingenjör, inom handel eller liknande. Det viktigaste är att du är intresserad av digitalisering och affärsprocesser. Det kommer att vara en tillgång om du har ett upparbetat nätverk inom vattenindustrin och har en förståelse för hur teknologiska framsteg, ändrade kundbehov/preferenser, konkurrenter och lagstiftning påverkar marknaden. Du kan också se dig själv i ett eller flera av följande områden:

• Passionerat intresse för digitala lösningar & produkter
• Erfarenhet från vattenindustrin
• Erfarenhet av anbudsadministration
• Erfarenhet av digital affärsutveckling
• Intresse för IT-säkerhet, IT-driftsättning
• Du behärskar engelska och svenska både skriftligt samt muntligt på en professionell nivå

 

Utöver ovanstående, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna roll ser vi att du kan du sätta dig in i kundens situation och förstå deras behov. Din djupa förståelse för kunden gör att du alltid kan erbjuda den bästa lösningen utifrån kundens behov. Dessutom har du en ambitiös och professionell inställning till dina arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen, behärskar du intressenthantering och trivs i en utåtriktad roll. Du är teamorienterad och redo att göra skillnad i ditt dagliga arbete.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


20 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

Mekatronikingenjör | HydX

Mekatronikingenjör | HydX

14 november 2024