OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det går bra för Office Depot och vi är även stolta över att ha placerat oss på Karriärföretagens topp 100 mest spännande arbetsgivare i Sverige 2016.
Nu vill vi ytterligare stärka vår position inom området Print Solutions, Kaffelösningar och AV och söker därför en driven Solution Manager som brinner för att sälja Office Depots utbud av lösningar till nya och befintliga kunder.
Arbetsuppgifter
Idag säljer vi främst skrivar- och kaffelösningar, men erbjudandet utvecklas kontinuerligt. Din primära roll är att öka försäljningen av lösningar inom området Print Solutions, Kaffelösningar och AV till befintliga och nya kunder till Office Depot. Rollen som Solution Manager innebär att genomföra kundbesök, själv eller tillsammans med Office Depots övriga säljare, både på befintliga avtalskunder men även nya prospekts. Med din tidigare kompetens och erfarenhet kommer du, förutom att sköta egen försäljning, också vara en rådgivare till dina kollegor och säljare i din region för att utveckla affärerna på bästa sätt för kunderna och Office Depot.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du har minst gymnasieutbildning samt ett antal år av arbetslivserfarenhet inom lösningsorienterad försäljning. För att lyckas i rollen behöver du vara en förtroendeingivande person som på ett konsulterande arbetssätt identifierar kundens behov. Tidigare erfarenhet av lösningsförsäljning är ett krav.
Vi söker dig som:
Har arbetat med lösningsorienterad försäljning med goda säljresultat.
Är van vid kontakter med IT chefer, Ekonomichefer, VD och inköpschefer.
Är resultatinriktad och förstår vikten av att planera ditt arbete för att nå uppsatta mål.
Är tydlig, lyhörd och kommunikativ – du behöver vara lösningsorienterad samt duktig på behovsanalys.
Har lätt för att hitta lösningar och skapa mervärde för våra kunder.
Har B-Körkort.
Behärskar Engelska i tal och skrift
Vi erbjuder:
Marknadsmässig fast lön samt provision.
Ett mycket attraktivt arbete för dig som vill arbeta med att utveckla företagets affärer.
Tjänstebil.
Ett arbete med mycket frihet under ansvar.
Utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Gedigen introduktion för att du ska få rätt förutsättningar.
Övrigt
Tjänsten är placerad på Office Depots försäljningskontor i Malmö och du rapporterar till Chef Corporate & International.
I denna rekrytering samarbetar vi med Kraftsams rekryteringskonsult Johan Rudehill. Önskas ytterligare information når du Johan på 0766-430100 eller via mail: johan.rudehill@kraftsam.se. I denna rekrytering kommer urval ske löpande, därav ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du registrerar din ansökan med personligt brev samt CV via ”ansök här” knappen nedan
Om Office Depot:
Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror och finns i 53 länder. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare kontorsliv. Vi erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Oavsett om det är ett litet lokalt eller stort multinationellt företag kan vi erbjuda anpassade och skräddarsydda lösningar avseende allt från sortiment, beställningar och leverans. Försäljningen i Sverige sker via säljkår, butiker, webshop och kundcenter. Företaget omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 350 medarbetare. Office Depot Inc, noterat på NY börsen, är en av världens ledande leverantörer av kontorsmateriel med verksamhet i cirka 60 länder, 66 000 anställda och en omsättning om 113 miljarder SEK. Mer information om Office Depot finns på www.officedepot.se