OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en eftergymnasial utbildning inom affärssystem/systemvetenskap, eller motsvarande utbildning och vill arbeta med samhällsnytta? Uppskattar du struktur och problemlösning? Då kan detta vara något för dig! Nu söker Mediq en ny kollega till deras team i Kungsbacka i rollen som Solution Support Coordinator. Välkommen att skicka in din ansökan!
OM TJÄNSTEN:
Som Solution support Coordinator kommer du, tillsammans med dina kollegor, ansvara för användarsupporten av Mediqs nya nordiska systemlösning, MCC (Mediq Common Core). Ditt ansvar är att hantera, analysera, prioritera, lösa eller fördela supportärenden till olika specialister i teamet. Du kommer även att bistå applikationsansvarig med tolkning av affärskrav, övervakning gällande behovet av konfigurationsändringar och utvecklingen av MCC. Vidare kommer du bedriva den dagliga kommunikationen med användarna genom hantering av deras serviceärenden och följa upp olika lösningar. Du kommer att arbeta nära användarna och ditt team, samtidigt som du självständigt tar dig an de uppgifter som rollen innefattar.
Det kan komma att innefatta resor inom Norden i tjänsten.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER:
Analysera tekniska- och affärsproblem samt verksamhetsdata från en eller flera källor för att ta fram lösningar.
Hantera och besvara frågor och supportärenden från användare
Följa upp öppna ärenden och säkerställa framdrift
Arbeta med insamling av feedback från användare gällande applikationsstödet och sammanställa statistik
Assistera vid interna utbildningar och tester.
Hålla dokumentation uppdaterad, samt utveckla arbetsbeskrivningar för användare.
Delta i processutvecklingsarbete.
VI SÖKER DIG SOM:
Har en eftergymnasial utbildning inom affärsystem/systemvetenskap, eller motsvarande.
Har erfarenhet av att arbeta med service, exempelvis inom kundtjänst.
Besitter goda kunskaper av arbete i MS Office och något BI-verktyg.
Har erfarenhet av affärssystem, exempelvis IFS Applications.
Har en god förståelse och kunskap av hantering av data.
Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift, då språken kommuniceras både internt och externt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi ser gärna att du som person är strukturerad och uppskattar problemlösning. Du har förmågan att driva flera aktiviteter och projekt parallellt, samt kan utrycka komplexa tekniska begrepp i både tal och skrift på ett bra sätt till kollegor med varierande grad av teknisk erfarenhet - då du kommer arbeta i en internationell miljö. Vidare tror vi att du som person har ett genuint intresse för kommunikation och service för att trivas i rollen som Solution Support Coordinator.
OM KUNDFÖRETAGET:
Mediq förser alla segment inom både den privata och offentliga vården och säkerställer att den svenska hälso- och sjukvården står rustad och har rätt förutsättningar för att möta dess utmaningar. Mediq levererar allt från sjukvårdsartiklar och medicintekniska produkter till klinisk kompetens, utbildning och servicekoncept med fokus på patienternas livskvalitet. Mediq är ett globalt bolag med kontor i 13 länder, varav det svenska kontoret ligger i Kungsbacka som du kommer att utgå ifrån.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd hos oss på Friday med möjlighet till överrekrytering.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
Placering: Kungsbacka
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman
Lön: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?