OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny utmaning hos ett internationellt medicintekniskt företag? Mediq söker nu en Solutions Specialist till deras kontor i Kungsbacka. Som en del av deras IT-team kommer du att driva projekt inom IFS systemet och bidra till att förbättra patientvården genom att skapa innovativa och skräddarsydda lösningar tillsammans med dina kollegor. Ta chansen och sök rollen redan idag!
OM TJÄNSTEN
Mediq är ett ledande internationellt medicintekniskt företag med en stark närvaro i Sverige. De levererar innovativa och pålitliga lösningar inom hälso- och sjukvårdssektorn och arbetar kontinuerligt med att förbättra patientvården. Företaget har en bred portfölj av produkter, allt från medicinsk utrustning och förbrukningsvaror till avancerade lösningar för läkemedelsdistribution. Mediq är inte bara en leverantör av produkter och tjänster, de är en partner som arbetar tillsammans med sina kunder för att utveckla skräddarsydda lösningar som passar deras unika behov och utmaningar.
I den här rollen kommer du ingå i Mediqs IT organisation och arbeta med att driva igenom förändringar och andra typer av projekt i affärssystemet IFS Applications, där du fungerar som en länk mellan utvecklingsteamen och övriga verksamheten inom kundorderflödet. Du kommer exempelvis ta fram kravställningar och specifikationer till utvecklingsteamen som avser programförändringar och utföra tester och konfigurationer för nya eller ändrade funktioner. Som Solutions Specialist kommer du även att ge support och vara med och utbilda intern personal inom IFS och fånga upp nya eller ändrade krav.
Du erbjuds
- En spännande möjlighet att utvecklas som Solutions Specialist inom en ledande organisation i medicinteknik
- En professionell arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell utveckling
- En dedikerad konsultchef som erbjuder coaching, professionell utveckling och stöd framåt som karriärpartner
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med IFS i tidigare/nuvarande yrkesroll, alternativt ett motsvarande affärssystem med fokus på kundorderflöden och försäljning. Besitter du inte denna erfarenhet ser vi att du har läst en eftergymnasial utbildning med inriktning på affärssystem
- Är bekväm med att arbeta i Office-paketet
- Har viss kännedom av arbete med databaser, exempelvis SQL
- Gillar problemlösning och trivs i en serviceinriktad roll med stora kontaktytor
- Obehindrat kan kommunicera, i tal och skrift, på svenska och engelska.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Mediq Sverige AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231