OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, särskola och även Individ- och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga aktiviteter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.
Solviksskolan är en nybyggd skola med ändamålsenliga lokaler för undervisning där varje klassrum är utrustad med ny teknik. Clevertouch utgör ett viktigt verktyg i det dagliga arbetet. Utomhus finns en skolgård som uppmuntrar till rastaktiviteter. Skolan är interkulturell skola med ca 300 elever. Verksamheten präglas av en vilja till utveckling och ett starkt kollegialt lärande, där utvecklandet av en god läsinlärning, språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt och kooperativt lärande, har stått i centrum av det systematiska kvalitetsarbetet under flera år.
Arbetsuppgifter
• Planera, genomföra och utvärdera musikundervisning i åk 1-6.
• Planera, genomföra och utvärdera undervisning i annat ämne, utifrån hur tjänsten formas.
• Delta aktivt i att utveckla trygga och framgångsrika lärmiljöer för våra elever.
• Samarbeta med kollegor.
• Kartlägga och dokumentera elevernas kunskapsutveckling.
• Nära samarbete och dialog med vårdnadshavare och elevhälsa.
Kvalifikationer
• Du har adekvat utbildning och legitimation.
• Erfarenhet av arbete i grundskola.
• Du har goda ledaregenskaper och skapar goda lärmiljöer för eleverna.
• Du har en positiv människosyn och en förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter.
• Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevers behov och tycker det är roligt att arbeta med elever.
• Du möter alla elever utifrån deras individuella förutsättningar.
• Du kommer att arbeta i ett närteam där individuell skicklighet och förmåga att samarbeta är lika viktigt.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Förstelärarförordnande
På Solviksskolan finns tre förstelärarförordnanden som kommer att tillsättas inför nästa läsår. Skolverket gör en årlig bedömning på läsårsbasis om vilket pott för försteläraruppdrag som skolan tillhör. Detta läsår har skolan tillhört pott 2, vilket har genererat en högre ersättning för förstelärare. Möjlighet att söka försteläraruppdrag finns både för befintlig personal på skolan som för personal som anställs på denna tjänst. Intervjuer och lektionsobservationer för uppdraget kommer att genomföras. Ange i ansökan om intresse finns att även söka försteläraruppdraget.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde: 2023-08-14
Kontaktperson
Kristina Ulveström, rektor 0240- 86238
kristina.ulvestrom@ludvika.se
Åsa Arnoldsson, biträdande rektor 0240- 86403
asa.arnoldsson@ludvika.se
Facklig kontaktperson
Lärarnas Riksförbund, via kommunens växel 0240-860 00
Lärarförbundet, via kommunens växel 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast torsdagen den 16 mars 2023. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande innan ansökningstidens utgång.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling och annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.