OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer.Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv. Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle. Försäkringskassan söker En somalisktalande Kundtjänsthandläggare placering Kundcenter privat Sundbyberg Kundcenter är Försäkringskassans nya center för telefoni och e-post.Vi tar emot samtal från hela Sverige och finns placerade på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Stockholm och Åmål/Säffle.De fyra första orterna besvarar samtal från privatpersoner och Åmål/Säffle har hand om partners.Arbetsuppgifter och ansvar[[[[[ .[[[[[[[[ Ta emot kundärenden via telefon och e-post .[[[[[[[[ Ge kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och självbetjäningstjänsterna .[[[[[[[[ Informera och vägleda kunden rätt inom och utanför Försäkringskassan .[[[[[[[[ Ansvara för att arbeta mot mål och göra nödvändiga prioriteringar i sitt arbete för att målen ska uppnås .[[[[[[[[ Ansvara för att följa beslutade handläggningsprocesser och regler Kvalifikationer För tjänsten krävs slutbetyg från gymnasium eller motsvarande vid extern rekrytering eller vid ansökan från annan befattning internt.Vid tillsättning från befattningar med samma eller högre utbildningskrav är detta inte ett absolut krav.Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande.Som handläggare vid kundcenter är du en mycket kundorienterad person som tycker om att arbeta med service och har förmågan att bedöma kundernas behov.Cirka 75% av arbetstiden är med kundkontakter.Du ska kunna ge god service både på en generell och djupare nivå.Du ska ha mycket god kommunikativ förmåga samt vara noggrann, effektiv och uthållig i arbetet Då datorn är en mycket central del i vår verksamhet kräver vi att dina datorkunskaper är mycket goda.Ett krav är att du talar[somaliska och engelska flytande.Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.Övrigt Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.