OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia söker nu en vass paid social media-specialist. Som specialist i det digitala teamet blir du en viktig del i det dagliga operativa arbetet, där du själv kommer få ta ansvar kring annonseringen från a till ö.
Om rollen
Som SOME-specialist arbetar du i ett team med digitala specialister och rapporterar till teamets digitala marknadschef. Ditt främsta ansvarsområde är att hantera annonsering i sociala kanaler, se till att den genomförs i tid och enligt best practice. Utöver det ansvarar du även för att initiera nya aktiviteter, utveckla, analysera och presentera utfall. Du skapar synergier med segmentets övriga kanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt och fyller en viktig funktion i det digitala marknadsteamet.
Exempel på arbetsuppgifter
• Sätta upp kampanjer och följa upp, utvärdera och optimera dessa
• Samla och analysera data som underlag för att löpande utveckla annonseringen
• Identifiera, dokumentera och systematiskt dela med dig av dina erfarenheter
• Jobba mot en löpande automatisering och utveckling av arbetssätt
• Stötta och utbilda i some-annonsering internt
• Hålla dig uppdaterad och dela dina kunskaper kring nya verktyg från Facebook Business Manager, Snap Ads, LinkedIn Ads etc.
Om dig
Du har jobbat ett tag inom paid social men vill få chansen att fortsätta fördjupa dig och utvecklas. Du vill ha kollegor som brinner för samma saker och delar med sig av sina kunskaper. Du är prestigelös och öppen och är mån om att få bidra internt och vara en del av laget. Vidare tar du stort ansvar för ditt arbete och utveckling, du är en trygg punkt att luta sig mot.
Kravprofil
• Dokumenterad erfarenhet av social media-annonsering
• God kunskap runt kontouppsättning och dess strategiska arbete
• Förståelse för hur man bygger synergier mellan annonsering i sociala media och andra kanaler såsom Google Ads
• Goda kunskaper inom Google Analytics
• God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
• Förmågan att dela med dig av insikter på ett pedagogiskt och lättförståeligt sätt
• Erfarenhet av Google Ads är meriterande
Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm, med viss flexibilitet i att kunna jobba på distans. Intervjuer kommer att ske löpande så sök omgående. Tillträde enligt överenskommelse. Frågor besvaras av Johan Hagegård, johan.hagegard@academedia.se, Digital marknadschef