OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande möjlighet att leda och optimera betalda sociala mediekampanjer på global nivå? Då kan detta vara rollen för dig! Som SoMe Specialist kommer du att ha en central roll i att utveckla och genomföra kampanjer på plattformar som Facebook, Instagram och Linkedin. Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Denna tjänst är för dig som vill ta nästa steg i din karriär och vara en nyckelaktör i vår kunds globala marknadsföringsstrategi. I denna strategiska och operativa roll kommer du att ansvara för att utveckla och genomföra betalda sociala mediekampanjer på internationell nivå, med fokus på plattformar som Facebook, Instagram och Linkedin. Du kommer att bli en värdefull medlem i kundens globala marknadsförings-, medie- och analytikteam och direkt rapportera till deras Paid Media Manager. Teamet består av passionerade specialister och förväntas växa ytterligare under det kommande året. Du kan förvänta dig att påbörja din tjänst i början av januari och bli en viktig del av teamet fram till den 31 december 2024.
Du erbjuds
- Chans att få arbeta i en global organisation
- Möjlighet att ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss på Academic Work
- En stöttande och närvarande konsultchef som prioriterat din karriärsutveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Planera och driva betalda sociala mediekampanjer, från koncept till genomförande.
* Ge rådgivning och riktlinjer för betalda sociala medier till både lokala marknader och byråpartners.
* Hantera och optimera relationer med byråer, lokala marknader och sociala medieplattformar.
* Analysera och rapportera kampanjresultat till teamet, chefer och intressenter.
* Utvärdera och övervaka KPI:er för att ge strategiska förslag och nå uppsatta mål.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en godkänd relevant eftergymnasial utbildning.
- Har erfarenhet av Facebook Business och Ads Manager.
- Har en djup förståelse för sociala medier som Facebook/Instagram, Linkedin, Twitter, Pinterest, TikTok och Snapchat.
- Besitter erfarenhet av e-handel och/eller fordonssektorn är önskvärt, men ej obligatoriskt.
- Har god förståelse för den digitala medielandskapet (t.ex. Google Analytics och Google Ads).
- Talar och skriver engelska & svenska flytande då det krävs i det dagliga arbetet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strategisk
- Anpassningsbar
- Affärsinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231