OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Apotek Hjärtat Apotek Hjärtat vill ge varje kund en bättre hälsa och ett större välbefinnande genom ett personligt bemötande, ett brett sortiment och utökade tjänster. För att komma dit krävs det att vi är nyfikna nog att se vad våra kunder behöver. Och att vi arbetar tillsammans för att testa nya vägar och genomföra kreativa idéer. Du kommer att trivas hos oss om du vill vara med och välja väg. Både när det gäller Apotek Hjärtats framtid- och din egen. För på Sveriges största privata apotekskedja är inflytande på riktigt. Varmt välkommen till apoteket med hjärta!
Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apoteksaktör med nästan 400 apotek runt om i landet. Omsättningen är cirka 13 miljarder kronor och vi är en del av ICA gruppen.
Därför ska du jobba hos oss, Peter Lindqvist & Jonas Karlsson, Supply Chain Managers, berättar:
Välkommen till Varuförsörjning på Apotek Hjärtats Supportkontor i Solna! Viktigt för oss som chefer är att skapa engagemang i inspiration i teamet. Vi eftersträvar en kultur där det är lätt att ta beslut och att man hela tiden vågar utmana sig själv. Det skall vara högt i tak där vi-känslan är starkare än jaget. Att jobba i mitt team ska vara kul, vi bryr oss om varandra både på jobbet och är måna om att alla ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
Såhär jobbar en Varuplanerare på Hjärtat!
Vi söker nu Varuplanerare inom inköp & logistik till Apotek Hjärtat. Du kommer att arbeta både i vårt team för egenvård/OTC samt i vårt team för RX/PI som arbetar med att säkerställa Apotek Hjärtats varuflöde från leverantör till Apotek Hjärtats lager. Tjänsten är en timanställning och du kommer att arbeta deltid, varför vi tror att du idag studerar på universitet eller högskola. Du behöver vara tillgänglig ca en gång i veckan under terminerna och på heltid under sommaren (v 24-33) och under övriga lov.
Som Varuplanerare inom inköp & logistik har du ansvaret för att centrallagret har rätt varor på lagret, i rätt antal och vid rätt tidpunkt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär daglig orderläggning för definierade leverantörer samt att ansvara för styrning och uppföljning av servicegrad och kapitalbindning på lager. I din roll ingår även att hantera parametersättning och prognoser i inköpssystemet och koordinera information mellan apotek, leverantör, kategorichefer och centrallager. Stort fokus läggs också på att driva leverantörssamarbeten för att tillsammans effektivisera hela varuflödet.
En viktig del i din roll är att proaktivt prognostisera verksamhetens försäljning genom att följa upp historik gällande beställningsvolymer och eventuella avvikelser. Du hanterar reklamationer och returer mot leverantörer och för dialog med kategoriorganisationen för att aktivt driva leverantörsutveckling med kontinuerlig förbättring av avdelningens arbetsprocesser.
Två saker kommer att vägleda dig, var än på Hjärtat du arbetar: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap.
Det här är du!
Vi tror att du har arbetat med varuplanering/varuflöden tidigare och att du studerar på högskola/universitet med fördjupning inom logistik, inköp och/eller ekonomi. Det är meriterande om du är användare av SAP eller liknande IT-system sedan tidigare.
För att lyckas i rollen som Varuplanerare inom inköp & logistik är du som person resultat- och förbättringsorienterad, ansvarstagande med en tydlig affärsförståelse. Du är noggrann, strukturerad och har hög arbetskapacitet.
Välkommen med din ansökan!
På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där vi erbjuder dig individanpassad kompetensutveckling och där du har ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund!
Tjänsten, som är en timanställning/ semestervikariat, är placerad på Apotek Hjärtats huvudkontor i nya ICA-huset i Arenastaden vid Mall of Scandinavia. Sista ansökningsdag är 14 april 2019. Urval och intervjuer pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum. Om du har frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Peter Lindqvist på 072 -220 07 60, om du har frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-specialist Måns Gref på 072-0857955.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Bries
+46 0767246085
Sara Elfving
+46 104991469, +46 722150200
Sahand Ebadi
Zozan Hocaoglu
+46 010-4991332, +46 070-9122580
Matti Yacob
+46 72-5716580
Paulina Lundström
+46 0709122564
Marianne Jansson
+46 11143170, +46 702810257
Camilla Olsson
+46 709122590
Joakim Dahlgren
+46 070- 9122563
Lena Jacobsson
+46 702954595