OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sommaren i Lysekil är en intensiv och spännande period. Turister reser ifrån hela Sverige och omvärlden för att njuta av denna vackra sommarstad. På Grand Hotel Lysekil blandas historia och nutid i en salig men charmig blandning. Byggt 1878 är det Västsveriges äldsta hotell med m y c k e t historia i väggarna. Några säger till och med att här har spökat... En sak är i alla fall säker, tycker man om antik gammal stil så kommer man tillbaka, ofta.
Här arbetar Ni mitt i händelsernas centrum där varje rum har sin egen historia.
Vi arrangerar konferenser, fester och bröllop i vår anrika Riddarsal.
Här är gästen alltid i centrum och vi hjälper gärna till med det där lilla extra som sätter piff på vistelsen.
Här är vi ett gott gäng som gillar högt tempo och brinner för att ge den absolut bästa service till gäst!
Varmt välkommen till Team Grand, en arbetsplats där det händer saker hela tiden!
Gillar du fart och fläkt, är stresstålig och älskar servicebranchen, då är Grand Hotel Lysekil stället för dej!
Önskade egenskaper:
- Glad & Social
- Stresstålig & Innovativ
- Bra datavana & snabb på tangentbordet
- Ser möjligheter istället för svårigheter
- Har gärna en bakgrund inom hotell eller restaurang
- Gärna säljorienterad
- Duktig i tal och skrift, både i svenska & engelska
Passar ovanstående in på dej, välkommen med din ansökan!
Skriv kortfattat din erfarenhet/utbildning i ämnesraden.
(Dvs. Har du arbetat som affärsbiträde 2 år och som tågförare 1 år innan så skriv: Tågförare 1 år + Affär 2 år i ämnesraden - Har du gått naturvetenskaplig utbildning och bara jobbat som tex. receptionist i 3 månader, skriv: Natur 3 år, reception 3 månader i ämnesraden. Var inte rädd för att skriva tandhygienist 2 år tex, även om detta ej verkar relevant. Vi rekryterar baserat på hur mycket yrkeserfarenhet man har och detta gör det lättare för dej att hamna högre upp i vår gallring)
Start 1 Juni. Välkommen att arbeta i ett gott gäng med mycket fart och fläkt.
Här lägger vi gästens välbefinnande i fokus och vi gör vårt yttersta för att gästen ska lämna vårt hotell med ett leende på läpparna.
Dina arbetsuppgifter består i:
- Gästservice
- Svara i telefon
- Ta emot bokningar
- Checka in och ut gäster
- Planering
- Konferensarbete
- Mycket datorjobb då vi arbetar via mail och internetbaserade bokningssystem, men även mycket socialt arbete genom kundbemötande och telefonsamtal.
Välkommen att arbeta på en arbetsplats där din tanke och input är viktig och där du har möjlighet att både utvecklas och påverka din arbetssituation.