OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att ha framtiden som kund? Är du en serviceminded person som gillar utmaningar och är som bäst när du är på telefon eller mejl med kunder? Då ska du fortsätta att läsa. Nu letar vi nämligen i alla skrymslen och vrår efter rådgivare som ska lysa upp tillvaron för Telge Energis kunder och medarbetare. Vågar vi välja varandra?
På Savedesk hanterar man både inkommande och utgående kundkontakter, främst via telefon och mejl gällande bland annat flytt och uppsägningar. Din uppgift är att genom ett bra bemötande och skicklig argumentation få våra befintliga privat- och företagskunder så nöjda som möjligt så att de av den anledningen vill stanna kvar hos oss.
Arbetsuppgifter och ansvar Här har du en roll där du är ansiktet utåt mot våra kunder. Vi är ett tight team som brinner för att hjälpa våra privat- och företagskunder att vid flytt fortsätta med oss på sin nya adress, hantera fullmaktsförfrågningar och uppsägningar, och leverera bästa möjliga kundupplevelse. Vi jobbar mot tydligt uppsatta mål både på individ- och gruppnivå och du får givetvis löpande utbildning och personlig coaching för att kunna vara den bästa ambassadören.
Mer om ditt nya jobb Det här är en timanställning med start enligt överenskommelse. Tjänstens omfattning är 50%-100% och arbetstiderna är måndag till torsdag 8–17 och fredag 8–15. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap på Storgatan 42 i Södertälje.
Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv i att göra det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Därför säljer vi el från förnybara källor och vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär såsom barnens egna klimatpris, Childrens Climate Prize, som gynnar båda nutida och framtida generationer. Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt för att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.
Läs mer på www.telgeenergi.se .
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten har du minst gymnasieutbildning, god social kompetens och personlig mognad. Den här rollen passar dig som är resultatinriktad, har ambitiösa målsättningar och motiveras av personlig feedback. Du känner dig bekväm i telefon och mejl, kan arbeta i ett högt tempo och strävar alltid efter att ge det där lilla extra i kontakt med kunden. För att trivas hos oss bör du vara flexibel, utåtriktad och engagerad. För att lyckas så ser vi gärna att du har en grundläggande positiv inställning och viljan att bli bäst på det du gör. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för den här tjänsten. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har erfarenhet av något eller några av följande så är det ett plus för oss: elhandel, anti-churnarbete eller försäljning, arbete i CRM-system samt är flerspråkig.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 31 mars 2023.
Tjänsterna tillsätts löpande.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten? Då är det Lidja Delejon, Gruppchef Savedesk du ska kontakta på 08-550 210 54. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 46. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Ekenstam
Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson
Erik Paju
Marielle Hed
Thomas Prim
Susanne Breitner