OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Kommunledningskontoret ger stöd och service till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess arbetsutskott och personaldelegation. Kommunledningskontoret ger också service till nämnder och kommunägda bolag. Det gäller t.ex. kommunikation, juridik, IT, upphandling, utbildning, löner, arbetsrätt, redovisning och företagshälsovård.
Som ett led i arbetet med ett tryggare Kalmar har det inrättats en trygghets- och larmcentral (TLC). Här centraliseras kommunens behov av larm och trygghetsfrågor. Verksamheten är placerad på brandstationen i Kalmar.
Nu söker vi fem semestervikarier som kan börja arbeta i maj månad.
Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
ARBETSUPPGIFTER
Som larmoperatör kommer du bland annat att:
- möta medborgare främst via telefon, e-post och webb.
- ta emot och hantera olika in- och utgående larm
- besvara olika journummer
- representera Trygghets- och larmcentralen i samtal med exempelvis media
- söka information via olika kanaler
- informera, vägleda och hjälpa personer rätt
- utföra kameraövervakning för förhindrande av inbrott och skadegörelse
- hantera radiotrafik i olika nät
- hantera många uppgifter samtidigt
- arbeta olika tider på dygnet alla dagar i veckan.
KVALIFIKATIONER
- Du har utbildning på minst gymnasienivå gärna med administrativ inriktning
- Du har mycket god datorvana liksom erfarenhet från administrativt arbete och dokumentation
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du förstår och talar svenska och engelska obehindrat.
- Du har hög servicekänsla och god förmåga - du är proffs på bemötande och service
- Du är trygg och stabil i dig själv och kan förmedla det i kontakterna med andra
- Du kan mycket snabbt skapa dig en bild av vad som har hänt i olika situationer för att kunna prioritera inkommande samtal och larm
- Du är lyhörd och samtidigt tydlig i din kommunikation
- Du trivs med att arbeta snabbt och kan växla i tempo
- Du kan hantera press och svåra situationer utan att det påverkar din prestation eller ditt bemötande
Tjänsten kräver att du är svensk medborgare och den är placerad i säkerhetsklass 3. Registerkontroll från belastningsregister och misstankeregister kommer att genomföras.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommundirektör Annette Andersson
0480 - 45 75 20
Flyktingsamordnare Lars-Ove Angré
0480-45 09 26
Förhandlingschef Mats Gustafsson
0480 - 45 00 71
Verksamhetsutvecklare Ann-Mari Nilsson
0480 - 45 01 31
Enhetschef Jonas Sverkén
0480-45 00 44
Arkivarie Marie Johansson
0480-45 00 48