OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör
Är du en administratör som tar eget ansvar, är noggrann och serviceminded?
Vill du få möjlighet att arbeta på landets största allmänna domstol? Tveka då inte att söka denna tjänst redan idag!
Omfattning: Heltid. Start omgående med uppdrag på 3 månader.
Om arbetsplatsen:
Enheten för central administration vid domstolen. Tingsrätten är landets största tingsrätt med ca 280 medarbetare. Tingsrätten är indelad i fem dömande avdelningar varav en avdelning utgör Patent- och marknadsdomstolen. Vid tingsrätten finns också en administrativ avdelning som består av enheten för central administration, enheten för service och säkerhet samt enheten för registrering och arkiv. Den administrativa avdelningen arbetar med intern och extern service.
Arbetsbeskrivning:
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Diarieföring
• Planera och samordna
• Hantera myndighetschefens kalender och telefon samt fikabeställningar och enklare kontorsservice (ex. fylla på papper i kopiator).
• Hantera administrativa avdelningens e-postlåda
• Sedvanliga administrativa uppgifter
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Erfarenhet från administration och diarieföring från offentlig verksamhet (gärna statlig verksamhet)
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Minst 1 års erfarenhet som administratör
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Meriterande men inte ett krav med erfarenhet av att arbeta i W3D3
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person så tror vi att du trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och gillar att samarbeta med andra. Du tycker om mötet med andra människor och vill alltid att den du möter ska lämna med en god känsla.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-06-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Josefin Tängnander| josefin.tangnander@randstad.se [ mailto:josefin.tangnander@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander