OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till lokalpolisområde Karlskoga söker vi nu administratör som är serviceinriktad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i elva lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Örebro sträcker sig över 12 kommuner med såväl storstadsmiljö som lantlig idyll och är regionens huvudsäte. Polisområdets verksamhet präglas av stor samverkan med andra myndigheter och externa aktörer. Polisområde Örebro är indelat i fyra lokalpolisområden: Lindesberg, Örebro, Karlskoga och Hallsberg. På polisområdesnivå finns en utredningssektion samt ett kansli beläget i Örebro.
Lokalpolisområde Karlskoga ingår i polisområde Örebro. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer ditt arbete bestå av att bemanna receptionen där du kommer att handlägga ansökningar för pass och nationellt ID-kort samt lämna ut resehandlingar. I rollen som administratör utgör du ett stöd till kärnverksamheten i olika typer av administrativa och praktiska arbetsuppgifter samt andra ärenden som inkommer via receptionen. Arbetet sker i direktkontakt med besökare och du blir på så sätt polisens ansikte utåt. Tillsammans med övriga medarbetare bidrar du till att vår verksamhet bedrivs effektivt och rättssäkert.
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha möjlighet att påbörja din anställning under april eller maj månad. Detta för att kunna genomföra, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare.
Dessa arbetsuppgifter förekommer i arbetet:
• Passansökningar
• Receptionstjänstgöring
• Hittegodshantering
• Anmälningsupptagning
Arbetsuppgifterna utövas självständigt likväl som i grupp. Tunga lyft kan förekomma i arbetet. Tillfälligt arbete på annan ort i länet kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Minst godkänd gymnasieutbildning.
• God datorvana.
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att tala och förstå engelska
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet att arbeta med kundservice eller liknande.
• Körkortsbehörighet B.
• Behörighet i polisens datasystem RES
• Kunskap i polisens datasystem DurTvå
Personliga egenskaper
Vi värdesätter att du är prestigelös, representativ, serviceinriktad, flexibel samt har en hög känsla för rättssäkerhet. Du bör ha mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivas både med att arbeta självständigt som att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck och därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå.
Din personlighet ska stämma överens med vår värdegrund: engagerad, effektiv och tillgänglig. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen genom att agera för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Arbetsort: Karlskoga
Arbetstid: Veckoplanering 40h/v.
Tillträde: Maj månad.
Funktion: Administratör/passhandläggare
Anställningens omfattning: Visstidsanställning/säsongsanställning
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Jesper Törshagen
Telefonnummer: 076-116 22 76
Mejladress: jesper.torshagen@polisen.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Gustav Yngerlöv
Mejladress: gustav.yngerlov@polisen.se
En förutsättning för att du ska kunna påbörja arbetet är att du genomför, samt blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen för passhandläggare (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildningen är en del av din anställning och därmed utbetalas normal lön.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 januari 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh
SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen
OFR/S Mats Henriksson
010-5671860