Sommarjobb: Beslagshandläggare till Helsingborg, Lund och Ystad

Sommarjobb: Beslagshandläggare till Helsingborg, Lund och Ystad

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Vi söker dig som vill arbeta som beslagshandläggare i Helsingborg, Lund och Ystad under sommaren.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som beslagshandläggare innebär att du har ett övergripande ansvar vilket innefattar både administration och fysiskt arbete, bland annat tunga lyft, men även hantering av farligt gods, som bensin, gaser, explosiva ämnen m.m. I arbetsuppgifterna ingår bland annat sökningar i flertal IT-system, godsutlämning, hantering av inkomna beslag, såsom förvaring, försäljning och förstörande, samt dokumentation av de åtgärder som vidtas i samband med detta. Vidare ska du kunna tolka domar och de direktiv som avser beslag för att kunna effektuera beslut och ha kontakter med utredare, förundersökningsledare, åklagare, domstolar och allmänhet. Ni arbetar i en grupp av handläggare under ledning av en gruppchef.

Vänligen observera att arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken arbetsplats du kommer att arbeta på.

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer:
• gymnasieexamen eller motsvarande med godkända betyg
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• körkortsbehörighet för manuellt växlad personbil

Meriter:
• student på Polishögskolan termin 1-3
• kunskap i DurTvå eller Polismyndighetens interna system
• erfarenhet av beslagsarbete
• erfarenhet av arbete inom Polismyndigheten
• erfarenhet inom ett serviceyrke
• truckkort

Personliga egenskaper:
• god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• förmåga att prioritera, även vid tidspress
• lösningsfokuserad
• serviceinriktad
• god samarbetsförmåga
• flexibilitet
• ansvarsfullhet
• noggrannhet
• förmåga att arbeta både i grupp och ensam under eget ansvar

För denna tjänst kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och fallenhet.

ÖVRIGT
Anställningsbenämning: administratör

Helsingborg: 3 personer med startdatum 2021-06-01- 2021-08-31
Lund: 2 person med startdatum 2021-06-15- 2021-08-15
Ystad: 2 person med startdatum 2021-06-15- 2021-08-15

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 januari 2021. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 31 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Syd
  • 7 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Lager- och godsmottagare

Lager- och godsmottagare

20 december 2024

18 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024