Sommarjobb för orderadministratör

Arbetsbeskrivning

Sommarjobb för orderadministratör
Söker du sommarjobb och trivs i arbetet med orderadministration och frakt? Kanske har du arbetat på lager, inom kundertjänst eller som ordermottagare och söker nu ett stimulerande sommarjobb mellan 19 juni och 18 augusti? Då har vi något för dig. Vår kund är ett större logistikföretag med kontor i Norrköping. Vi söker nu dig som är noggrann, strukturerad och har lätt för att lära. Låter det som något för dig? Skicka då in din ansökan, redan idag!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Norrköping

Omfattning: Heltid, för start 19 juni och till 18 augusti.

Arbetsbeskrivning:
Vår kund är ett större företag inom logistiklösningar för såväl privat- som företagskunder och offentlig sektor. På fältet har du ett starkt distributionsnät och på kontoret sitter du med 5-10 kollegor i ett öppet kontorslandskap. Innan du börjar så har du 2 veckors introduktion och arbetar sedan inom frakt, ett av tre områden (de andra är kundtjänst och ekonomi).

Dina arbetsuppgifter:

• Returer, reklamationer och administration (för företagets kunder och transportörer).
• Orderadministration, fraktsedlar och rapportering.
• Transportbokning (du behöver också ha ett öga på fraktpriser), bekräfta order och avisera transportörer.
Kvalifikationer:
Här behöver du:

• Erfarenhet av enklare orderadministration eller frakt (genom till exempel arbete i kundtjänst, på lager och/eller ordermottagare).
• Gymnasieutbildning och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Som person är du positiv med en ljus syn på arbetet och trivs när det händer saker. Visst är du noggrann och strukturerad men också flexibel och serviceinriktad. Är du dessutom framåt och har lätt för att lära nytt? Då kommer du att trivas hos oss!

Vi ser det som plus (men inte krav) om du arbetat med fraktsedlar.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Vi utökar vårt lagerteam i Sverige!

Vi utökar vårt lagerteam i Sverige!

2 januari 2025

E-handelssamordnare

E-handelssamordnare

23 december 2024

Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024