OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi ser till varje individ, dess unika förutsättningar och behov. Och vi har en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. För oss är jämställdhet viktigt, tillsammans med våra värderingar. Vi är en mångkulturell arbetsplats med ett 20-tal olika nationaliteter som tillsammans bygger Marginalen Bank.
Sommarjobb hos affärsadministration på Marginalen Bank
Är du duktig på administration och har ett intresse för bank och finans? Då kan ett sommarjobb inom vår avdelning affärsadministration vara helt rätt för dig!
Som sommarvikarie hos affärsadministration arbetar du med administration av bankens erbjudanden. Du kommer antingen att arbeta med bankens privatkunder eller företagskunder. Arbetet innebär många kontaktytor internt, därför ser vi att du är kommunikativ och arbetar för en service i världsklass!
Under ditt sommarvikariat kommer du bland annat att få arbeta med att administrera och monitorera avtal och konton samt ha ett tätt samarbete kring kravhantering av förfallna krediter. Tillsammans med teamet säkerställer du kundleveransen gällande bankens erbjudanden.
Hos oss får du ett försprång in i finansbranschen och en exceptionellt bra möjlighet till att förstå hur branschen fungerar och lära känna Marginalen Bank som framtida arbetsgivare.
Vem du är…
• Vi söker dig som har en grundläggande ekonomisk kunskap
• Du har en gymnasieutbildning i ekonomi, juridik eller liknande.
• Du har ett genuint intresse av finansbranschen
• Du är flytande i både svenska och engelska.
Som person har du ett starkt inre driv och tar stort ansvar för ditt arbete. Du är kommunikativ, flexibel och har en hög samarbetsförmåga. Vidare så brinner du för att skapa resultat och du vill alltid hitta nya vägar att förbättra och utveckla.
Studerar du vidare inom ekonomi eller motsvarande är även detta meriterande.
Vad Marginalen Bank erbjuder dig…
Hos oss blir du en del av en prestigelös organisation där du får vara med och påverka processer och rutiner. Vi arbetar agilt och vågar fatta så många beslut som möjligt så nära en själv och ens team som möjligt. Vi är innovativa, arbetar proaktivt och driver igenom fattade beslut med en handlingskraft.
Vårt huvudkontor, mitt i centrala Stockholm, huserar i byggnaden Grönlandet - ett arkitektoniskt mästerverk signerat Sigurd Lewerentz från 1932. Vi har en egen restaurang med egen kock som lagar ekologisk mat vilket är en extra lyx i vår vardag! Här får du arbeta med medarbetare som känner stolthet, arbetsglädje och delaktighet. Vi erbjuder också utveckling och flexibilitet för alla våra engagerade medarbetare. Välkommen att läsa mer om vår kultur och våra förmåner på vår hemsida.
Låter detta som något för dig, tveka då inte att kontakta oss!
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Erika Stridh, erika.stridh@marginalen.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast 2022-03-06.