OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig som studerar ekonomi med intresse för logistik och inköp finns nu möjligheten till ett sommarvikariat hos Semper som Inköpsadministratör! Vi söker efter dig som gillar att utmanas, inte är rädd för att hugga tag där det behövs samt att har viljan att lära sig mer. Detta är ett utmärkt komplement till dina studier. Välkommen med din ansökan idag för att säkerställa ditt sommarjobb!
OM TJÄNSTEN
Semper är en svensk livsmedelsproducent och är en del av Hero Group. Trots sin ledande position på marknaden har Semper lyckats bevara korta beslutsvägar, med en ständig nyfikenhet och vilja att utvecklas. Här kommer du i ett varmt och öppet klimat tillhöra bolagets Plan & Deliver avdelning. Som inköpsadministratör kommer du tillsammans med ena nuvarande inköpsansvarige få en introduktion och upplärning. Du kommer sen arbeta med ordinarie inköpsansvarige och täcka upp medan en annan kollega är på semester.
Du erbjuds
* Utmanande och lärorikt jobb där du får ta för dig och utvecklas
* Goda möjligheter att få samma vikariat nästa sommar
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande, https://www2.academicwork.se/jobbsokande/extrajobb
ARBETSUPPGIFTER
Rollen har en bred omfattning och innefattar operativt arbete med att följa leveranser och inköp. Du kommer även arbeta mycket administrativt i kombination med att kommunicera med flera kontaktytor samtidigt. Därför ställer vi höga kav på att du är bekväm med administrativa sysslor och att jobba med verktyg som mail och telefon för att sköta kontakten med interna och externa ytor. Vanligt förekommande uppgifter som du kommer att arbeta med är att:
* Lägga inköpsorder
* Följa leveranser och lagersaldon
* Boka transporter
* Kontakt med Kundcenter och lagren
Rollen innefattar dessutom mycket arbete i affärssystemet SAP.
VI SÖKER DIG SOM
* Studerande inom ekonomi, inköp, logistik eller liknande
* Har tidigare erfarenhet inom administration och med fördel inom logistik/inköp
* Kommunicera obehindrat i såväl svenska och engelska, då båda språken används dagligen.
Det är även meriterande om man har tidigare erfarenhet av att arbeta med SAP.
Som person trivs med att arbeta självständigt och motiveras av att få utveckla och förbättra befintliga rutiner. Du har viljan till att ta initiativ och är inte rädd för att plocka upp telefonen för att lösa saker snabbt. Vidare tror vi att du är en person som driver dina arbetsuppgifter på ett ansvarstagande och målinriktat sätt, men räds inte för att fråga och be om hjälp.
Övrig information
* Start: Juni
* Omfattning: Heltid, 11-12 veckor
* Placering: Stockholm, Sundbyberg
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sempers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Semper välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är de ledande aktör i Norden inom kategorierna barnmat och glutenfritt. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och de har cirka 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter cirka 1,5 miljard SEK. Semper ingår i den internationella livsmedelskoncernen Hero, som har drygt 4 300 medarbetare i 30 länder. Läs mer på www.semper.se samt på deras Arbetsgivarprofil via oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231