OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundsupport med närhet till verksamheten
Letar du efter ett roligt sommarjobb inom kundsupport, där du har närhet till verksamheten och får bidra med din erfarenhet inom problemlösning. Välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Vår kundsupport en viktigt länk mellan natt verksamhet och de företag som hanterar inkommande ärenden från slutkund.
Inkommande ärenden är i huvudsak relaterade till reklamationer från slutkund, innehållet är däremot väldigt varierande och kan handla om allt från att hissen inte fungerar till en omfattande felsökning till vart i kedjan leveransen har gått fel.
För att verka effektivt och verksamhetsnära i din roll kommer du ha ett nära samarbete med kollegor både inom ditt team, distributions avdelningen och vår avdelning för Pre-distribution som ansvarar för transport, logistik och packning av produkter inför distributionen startar.
Som Kundsupport ansvarar du för uppgifter som:
- Kundsupport och stöd via telefon och mail.
- Ge en mycket god service till våra kunder.
- Stödja organisationens alla verksamhetsdelar.
- Följa och eftersträva företagets servicepolicy.
- Arbeta fokuserat mot att uppnå uppsatta servicenivåer avseende att bevara inkommande samtal och e-postmeddelande.
I rollen som Kundsupport rapporterar du till vår Key Account Manager som också är gruppchef för dig och två andra kollegor i kundsupporten.
Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen som Kundsupport söker vi dig som är en trygg och ödmjuk person som ser högt i tak och en rak och tydlig dialog som självklarheter på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbete där du stöttar både organisationen och våra kunder med problemlösning samtidigt som du till stor del arbetar självständigt.
Vi tror att du trivs med att skapa goda relationer som gör det lätt för dig att samarbete både med kollegor och externa parter. Du har ingenting emot att arbeta ”högt och lågt” och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter och struktur. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet.
Krav:
- Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
- God kommunikationsförmåga i tal och skrift.
- Engageras av att göra det svåra enkelt.
- Bekväm i en digital miljö.
- Arbetserfarenhet från någon typ av kundservice.
Meriterande:
- Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i självständig kundsupport.
- Kunskap i Officepaketet samt erfarenhet från G-Suite.
Vårt erbjudande
Tjänsten är ett semestervikariat med start i början av juni och som sträcker sig till slutet av augusti. Finns det intresse för att arbeta efter denna period kan där finnas möjlighet för detta också.
Placeringen är på kontoret, Österängsvägen 5, Jönköping där vår kundsupport befinner sig och resten av tjänstemans gänget.
Angående arbetsrelaterade frågor är du välkommen att kontakta
Key Account Manager,leif.skytte@nimdistribution.se
Vid rekryterings relaterade frågor är du välkommen att kontakta
HR Business Partner Jennie Pihl,jennie.pihl@nimdistribution.se
I denna process arbetar vi med löpande genomgång av ansökningar och kan därför komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Hall Media Logistik är en del i koncernen Bonnier News. Hall Media distribuerar
tidningstitlarna Jönköpings-Posten, Smålands-Tidningen, Vetlanda-Posten, Tranås
Tidning, Smålands Dagblad, Värnamo Nyheter, Smålänningen, Falköpings Tidning,
Västgöta-Bladet, Skaraborgs Läns Tidning. Vi distribuerar i Jönköping, Kronoberg,
Västergötland, VGG, och Höglandet. Våra kulturella värderingar inom företaget är
öppenhet, engagemang, integritet och affärsmässighet.