Sommarjobb i reception – sök nu!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du på jakt efter ett sommarjobb där din passion för service och administration kommer till sin rätt? Vill du spendera din sommar med att ta emot kunder och ha varierande arbetsuppgifter på företag där ingen dag är den andra lik? Då har vi jobbet för dig!

Om företaget

KFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering och entreprenad där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. Inför sommaren behöver vi förstärka vår receptionistpool med ett par studenter. Vår pool arbetar idag med att stötta upp våra kundföretag när ordinarie personal är frånvarande, främst i receptionen. Uppdragen varierar mellan några timmar till flera dagar i veckan. Under sommaren kommer vi att ha behov av personal som främst kan arbeta veckorna 26-32.

Tjänsten som extrapersonal i vår receptionistpool passar dig som trivs med att varje dag är olik den andra. Om du har lätt för att sätta dig in i nya situationer, mår bra när du ger service åt andra och trivs med att möta nya människor så kan vi erbjuda dig ett varierande arbete i en omväxlande miljö. Dessutom en möjlighet att fylla på ditt CV och knyta kontakter inför framtiden.


Arbetsuppgifter

Som receptionist har du en central roll hos våra kunder genom att du har mycket kontakter både internt och externt. Denna typ av arbete ställer höga krav på servicekänsla och en förmåga att lösa uppgifter. Tjänstens innehåll kan variera beroende på vilken kund du arbetar för, men ofta ingår;

• Ansvar för telefonväxeln
• Mottagande av besökare
• Post och faxhantering
• Översyn av lokalerna
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter


Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. För att vara aktuell för tjänsten måste du även uppfylla nedanstående krav:
• Du kan arbeta under veckorna 26-32
• Du är student eller har en annan huvudsaklig sysselsättning
• Du har mycket goda datorkunskaper, främst i Office-paketet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du har en hög social kompetens, är serviceinriktad och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter kan detta vara en passande tjänst för dig. I rollen som receptionist är det även viktigt att du har förmågan att snabbt se vad som behöver göras och kan ta initiativ. Andra viktiga egenskaper är att du är självständig, ordningsam och prestigelös.


Övrigt

Låter det intressant? Skicka in din ansökan - rekryteringsarbetet kring våra tjänster sker löpande och vi ser fram emot att få lära känna dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Runstedt

Mathilda Runstedt
031 - 711 98 00
Anna Albo
031-711 98 00
Mathilda Runstedt
031-711 98 00
Hanna Bäckhage
031-7119800
Hanna Bäckhage
031 - 711 98 00
Hanna Bäckhage
031-711 98 00
Teresa Åkemar
031-711 98 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Väst AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 25 april 2015

Besöksadress

Odinsgatan 6, Göteborg
None

Postadress

Odinsgatan 6
Göteborg, 41103

Liknande jobb


22 november 2024

11 november 2024

22 november 2024