Sommarjobb inom administration och ekonomi!

Sommarjobb inom administration och ekonomi!

Arbetsbeskrivning

Sommaren är närmare än man kan tro och vi söker nu duktiga administratörer och ekonomiassistenter för kommande sommarjobbsuppdrag. Har du några års erfarenhet av att arbeta med administration/ekonomi eller kanske studerar du och vill bygga på dina kunskaper under sommaren? Genom att söka denna tjänst öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten
Konsultuppdragen under sommaren förekommer i hela Skåne, främst i Malmö, Lund och Helsingborg. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Support via telefon och mail för uppdragsgivarens kunder, vilket kan gälla såväl företagskunder som privatpersoner
- Administrering av orders, produktinformation och liknande i affärssystemet SAP (även andra system)
- Kontorsstöd gällande hantering av fakturor, konferensbokning, inkommande mail och samtal
- Fakturahantering och andra enklare ekonomiuppgifter
- Mötesplanering, ta fram presentationer, agera som allmänt stöd kring underlag och information, samt sammanställning av rapporter
- Hantera avtal, kundinformation, ta fram exv. försäljningsstatistik till organisationen
- Koordinerande uppgifter gällande exv. event, utbildningar, resor osv.
- Övriga ad hoc-uppgifter


Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med administration och ekonomi. Du kanske studerar och söker möjligheten att bygga på din erfarenhet med ett sommarjobb eller av någon annan anledning söker kortare uppdrag under sommaren.

Vi ser mycket gärna att du har erfarenhet av affärssystemet SAP, alt. andra stora affärssystem. För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Notera gärna även din tillgänglighet för snabbare hantering!


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024