OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Aneby kommun tar vi avstamp i en värdegrund som bygger på Öppenhet, Utveckling och Ansvar i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Vår ambition är att alltid vara lyhörda för framtiden och på så vis forma en effektiv verksamhet i framkant.
Välkommen till Sociala avdelningen i Aneby kommun!
Vi vill erbjuda Dig ett roligt och lärorikt sommarjobb!
Vi söker personal till flera av sociala avdelningens verksamheter som jobbar med att ge stöd och service till individer som av olika anledningar behöver hjälp med individanpassade insatser för att klara sitt liv och vardag.
Inom äldreomsorgen ger vi stöd och service via insatser i hemtjänst, särskilt boende och rehab/korttids.
Inom Funktionshindersomsorgen ger vi stöd och service via insatser i gruppbostad, bostad med särskild service, personlig assistans och korttids.
Vi arbetar hela tiden med utveckling och att göra saker ännu bättre. Inom digital teknik satsar vi på t.ex. planering i mobiltelefon, nyckelfria lås och digital signering.
Läs mer om varför du ska jobba i Aneby kommun, vår värdegrund och dina framtida kollegor på vår hemsida: https://aneby.se/sidor/kommun-och-politik/jobba-hos-oss.html
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta inom vård och omsorg i Aneby kommun innebär att dagligen underlätta i vardagen för våra äldre och personer med funktionsnedsättningar. Arbetsuppgifterna som du utför kan bestå av olika praktiska sysslor så som hjälpa till med tvätt, städ, matlagning, personlig hygien, inköp m.m. samt sociala aktiviteter. Vissa medicinska uppgifter kan förekomma efter delegering från sjuksköterska.
Att arbeta inom vård och omsorg är ett omväxlande, självständigt och stimulerande arbete som både kan innebära att jobba i team och att ta eget ansvar.
Till sommaren erbjuder vi arbete på planerat schema under veckorna 25-32. För att du ska få de bästa förutsättningarna för att klara arbetet får du introduktion och bredvidgång.
Rekryteringar sker löpande. Det innebär att en tidigare ansökan ökar chanserna till arbete inom den verksamhet du har önskemål att arbeta.
KVALIFIKATIONER
Detta tror vi är du:
- vill arbeta med att göra skillnad för våra brukare i deras vardag.
-är trygg i det svenska språket, i både tal och i skrift, då all kommunikation och dokumentation sker på svenska.
-är ansvarsfull, vågar be om hjälp och har en hög servicekänsla, du tycker om att hjälpa andra.
-är handlingskraftig och kommer gärna med egna idéer och du har lätt för att ta egna initiativ .
-kan samarbeta, är lyhörd och jobbar gärna tillsammans med andra.
Vårdutbildning samt tidigare erfarenheter inom omvårdnadsområdet är meriterande, men inget krav.
Inom hemvården och vissa tjänster inom personlig assistans krävs körkort.
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Martinson (Enhetschef)
0380 - 46101
Kerstin Carlsson (MAS)
0380 - 46104
Maria Lundblom-Bäckström (Facklig)
0380 - 46100
Per Hansson
0380-46 271
Emma Johansson
0380-46196
Annie Stenstrand
0380-46243
Gunnel Bergander (Vision)
0380-46219
Enhetschef Funktionsomsorg Carola Albertsson
0380-46142
Enhetschef HSL Mikael Löfgren
0380-46101
Arbetsterapeut Pernilla Sjöö
0380-46534