OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk dig att få hjälpa andra människor att hitta sitt nya boende, att få matcha kundens behov och se till att kundens nya hem är precis det som de drömmer om. Nu har du chansen!
Mellan början av juni och mitten av september behöver vi bemanna upp ett av våra kontor i Malmö för att kunna fortsätta leverera lika god service till våra kunder, trots semestertid. Vi söker därför en service-minded kollega inom bostadsuthyrning för studenter och hoppas att du är den vi söker! Vårt kontor har vi på plats i Rosengård. För rätt person finns det goda chanser till förlängning.
Hur ser en vanlig dag ut?
Du börjar dagen med att ta en kopp kaffe med dina kollegor och kollar sedan av din mail och vår info-mail – stämmer av nya ansökningar från personer som hoppas att deras nya hem finns hos oss, vilka som snart flyttar in och vilka som flyttar ut. Efter det förbereder du inför det stora månadsskiftet augusti/september, träffar en hyresgäst som hämtar sina nycklar, följt av en härlig lunch med kollegorna på kontoret.
Dagen fortsätter med att du pratar med en hyresgäst som har synpunkter på tvättstugan, en annan som inte får sin postnyckel att fungera och innan du går hem kontrollerar du mailen igen, ringer några samtal och förbereder sedan skickar du iväg lite kontrakt för e-signering till nya förväntansfulla studenter.
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd. Du har en oerhört viktig roll i kundupplevelsen, då du i många fall är den första personliga kontakten som våra kunder har med oss.
Fastighetsbeståndet består av 665 lägenheter och du arbetar självständigt där du har stort ansvar för att planera din dag. Till din hjälp har du två fastighetsskötare och en fastighetsförvaltare i teamet där ni gemensamt ansvarar för att bibehålla en härlig kultur.
Så vem söker vi?
Drömmen är att du har erfarenhet av bostadsuthyrning och känner till hyresjuridiken någorlunda och har servicen i ryggraden.
Om du inte jobbat med bostadsuthyrning, är det även intressant om du har stor erfarenhet av andra serviceyrken så som mäkleri, reception, administration och/eller försäljning. För att det ska bli så bra som möjligt, behöver du vara van att arbeta i MS Office eller liknande miljöer och det absolut viktigaste är att du är genuint intresserad och brinner för service och kundupplevelsen.
Rollen kräver att du är strukturerad, van att planera din egen tid och gillar frihet under ansvar. Har du tidigare jobbat i system som Capitex och/eller Vitec, blir vi oerhört glada!
För att du ska kunna kommunicera med våra hyresgäster, behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt, men då många av våra hyresgäster kommer från världens alla hörn, är det klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav.
Är du dessutom någon med glimten i ögat och entreprenörsanda så kommer du att trivas riktigt bra hos oss!
Personlighet
Hos oss är det viktigt att du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer. Du är tydlig, håller vad du lovar, är trygg i vem du är och håller dig lugn även i stressade situationer. Är du dessutom någon med glimten i ögat som vill vara med i vårt team med Heimkänsla och ambitiösa mål, så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Care, Dare & Share. Vi har en alkohol- och drogfri arbetsmiljö och accepterar inte någon form av mobbing eller kränkande särbehandling på grund av kön, etnicitet, tro eller annat.
Ansökan
Personligt brev och CV välkomnas senast den 1 mars 2020. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg