OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundcenter, Länstrafiken
Är du serviceinriktad, ordningsam och vill ha ett sommarjobb med goda möjligheter till fortsatt extrajobb? Då har vi sommarjobbet för dig! Välkommen till oss på Jönköpings länstrafik!
Rollen som kundservicemedarbetare och trafikledare
Vi söker dig som vill sommarjobba tillsammans med oss på Länstrafikens kundcenter som kundservicemedarbetare eller trafikledare.
Vi söker två personer till kundservice och en person till trafikledning under sommarperioden.
Kundservicetjänsten innebär att du sitter i vår kundservice där du arbetar med att hjälpa våra resenärer innan, under och efter resan och det sker både i telefon eller genom vår chatt. Du kommer också arbeta med förbättringsarbete genom att dokumentera inkomna synpunkter, förbättringsförslag i olika system.
Arbetstiderna varierar och innefattar både skift- och helgarbete. Vi har öppet alla dagar om året och öppettiderna är 07:00-20:00 och alla pass däremellan är förkommande i denna tjänst.
I trafikledningsrollen ansvarar du för att övervaka trafiken i realtid, hantera störningar som kan uppstå, avvikelsehantering, rapportering och uppföljning , kommunicera förändringar både internt och externt via olika system. Trafikledningens öppettider är vardagar kl. 05:00-22:30, och helger kl. 05:30-22:30, alla pass däremellan är förekommande.
Din blivande arbetsplats
Länstrafikens uppdrag är att inom Jönköpings län och angränsande områden bedriva och utveckla kollektivtrafiken. Uppdraget utgår från Region Jönköpings vision ”För ett bra liv i en attraktiv region” och ett bra liv förutsätter bland annat goda möjligheter att resa i det dagliga livet. Det innebär att vi med ett så bra trafikutbud som möjligt ska erbjuda våra resenärer en prisvärd, enkel och säker resa till sitt arbete, sina studier eller fritidsaktiviteter. Kollektivtrafiken ska ses som ”Det naturliga resvalet” och bedrivas med omtanke om våra resenärer och vår omvärld. Omtanke för oss innebär att vi reflekterar över vad vi kan göra för andra. Genom att driva trafik på ett omtänksamt sätt skapar vi möjligheter för många människor att resa tillsammans och få det lite bättre. Vi vill visa att vi genom vår verksamhet värnar om människor i regionen. Varje dag görs det över 80 000 resor med vår trafik.
Din profil
För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare eller trafikledare är det viktigt att du är en person som med lätthet kan ge kunderna ett gott bemötande och god service. Du har en positiv inställning, är noggrann, ordningsam och utför ditt jobb med god kvalitet. Du har lätt för att samarbeta med andra och anstränger dig för att hitta lösningar på situationer och problem.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice eller trafikledning, men det är inget krav för tjänsten. Du har genomförd gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens och använder svenska flytande i tal och skrift.
Läser du på högskolan är detta ett utmärkt tillfälle att få erfarenhet från Region Jönköpings län som arbetsgivare, oavsett om det är trafik eller något av alla våra andra yrken du studerar till. Söker du ett sommarjobb som kan bli ett utmärkt extrajobb under terminerna, och något att återkomma till under flera somrar, kan det mycket väl vara just det du får möjlighet till här hos oss!
Vi ser det som positivt om du studerar första eller andra året då vi önskar att vederbörande är intresserad ett längre samarbete då vi försöker erbjuda arbete under lov och ledigheter.
Vårt erbjudande till dig
När du är ny hos oss är vi måna om att du ska få en bra introduktion och komma in i jobbet på bästa sätt. Du får en god upplärning och möjlighet att snabbt ta eget ansvar i arbetet.
Du kommer att arbeta med engagerade och kompetenta kollegor varpå vi tillsammans verkar för att ha kul på jobbet! Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du får leverera hög service till länets invånare tillsammans med 16 kollegor på vårt Kundcenter. Vi är placerade i centrala Jönköping med goda resekommunikationer för att underlätta arbetspendling på ett miljövänligt sätt.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Har du frågor om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Susso, enhetschef för Länstrafikens kundcenter på mail louise.susso@jlt.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 29 februari.
Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av testverktyg som komplement. Här kan du läsa mer om hur vi använder vi oss av personlighets- och färdighetstester i rekryteringsprocessen. https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/tester/ (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/tester/)
Varmt välkommen med din ansökan!