Sommarjobb, kundtjänsthandläggare

Sommarjobb, kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det.
Kundtjänst är den självklara vägen för kontakt, frågor och dialog med Skellefteå kommun.

Inför sommaren söker vi fem Kundtjänsthandläggare som vill arbeta med att ge våra medborgare god service som präglas av ett professionellt bemötande. Det kan bli aktuellt med fortsatt anställning efter sommarperioden.

I den här rekryteringen kommer vi att använda oss av tester som en del i urvalsarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Du ger professionell service via telefon, mail, webbformulär och även via besök i våra receptioner. Arbetet sker med kunden i centrum och med hög fokus på snabb handläggning, hög uppklarning och god tillgänglighet.

I arbetet ingår bland annat att vägleda och ge information till kunder, ta emot och hantera ansökningar och statusfrågor samt hantera eventuella synpunkter eller förslag från kunder.

Arbetet utförs i verksamhetssystem och du har ett nära samarbete med dina kollegor och medarbetare på kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid måndag- fredag tillämpas.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av kundnära arbete och att leverera bra service är för dig en självklarhet. En förutsättning för att lyckas i uppdraget är att du är snabb på att ta in och bearbeta information samt att du kan föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Du hanterar även dator och olika informationssystem obehindrat. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav och kan du dessutom kommunicera obehindrat på engelska eller finska så är det meriterande.

Du har ett professionellt bemötande, är tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar till kund. Arbetet sker periodvis i ett högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du behöver därför kunna bevara lugnet och fokus även under pressade och stressiga situationer. Att samarbeta med andra, stötta kollegor och ställa om när förutsättningarna förändras är för dig en självklarhet.

För arbete inom vissa svarsgrupper i Kundtjänst är det ett krav att du har erfarenhet från socialkontorets verksamheter. Du kommer att få uppge det då du skickar in din ansökan.



ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Trädgårdsgatan 6
None

Postadress

None
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024