Sommarjobb på ekonomiavdelningen hos Visma Spcs

Arbetsbeskrivning

Visma Spcs är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Visma Spcs ingår i en av Nordens största tech-koncerner – Visma. Vi har en lång tradition av att förmedla produkter, tjänster och kunskap till Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer. Allt detta för att det ska vara enklare och roligare att driva företag. Idag är Visma Spcs den leverantör som flest svenska småföretagare väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Visma Spcs har i dag omkring 500 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till att landets småföretagare kan fokusera på det de gör bäst – starta, driva och utveckla sina företag. Vi har en häftig historia och en ännu mer spännande framtid. Är du nyfiken att veta mer kika gärna på www.vismaspcs.se

Vad innebär rollen?
Hos oss på Finance & Legal-avdelningen får du arbeta tillsammans med härliga kollegor i en snabbrörlig och inspirerande miljö. Visma Spcs finansavdelning hanterar löpande redovisningsuppgifter och rapportering för fyra olika bolag inom vår Business Unit där du får möjlighet att utvecklas och lära tillsammans med oss.

Rollen innebär i huvudsak att arbeta med våra leverantörsreskontror, där du kommer arbeta med hela flödet för våra leverantörsfakturor. Det innebär att du exempelvis kommer säkerställa kontering, periodisering och attestering av fakturor i god tid inför betalning och du kommer matcha leverantörsfakturor mot inköpsordrar samt genomföra löpande bokföring. I arbetet kan också komma att ingå kontoavstämningar, att vara lättare behjälplig i bokslutsarbete, annan administration av ekonomisk natur. Rollen innebär också viss manuell fakturering till våra systerbolag inom koncernen, inklusive ta fram och analysera faktureringsunderlag.

Vem är du?
Du är en framåtlutad, strukturerad och nyfiken person med förmåga att få saker gjorda. Du trivs med att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt på egen hand och du brinner för service. Du tar egna initiativ och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir slutförda i tid. I ditt arbete är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du har förmågan att arbeta detaljerat samtidigt som du också kan ha överblick över ditt arbete. Du är inte rädd för att ta tag i utmanande uppgifter utan du arbetar lösningsfokuserat och stegvist för att lösa problem som inte har en omedelbar tydlig lösning. 

Du har ett nyfiket sinne och en passion att lära och dela med dig av kunskap. Du är en teamspelare som har viljan att utvecklas och besitter en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och trygg i dig själv och samarbetar därför på ett obekymrat sätt med människor oavsett roll eller bakgrund. 

Meriterande erfarenheter 

Vi ser gärna att du som söker har:

Färdigställd eller pågående universitetsutbildning inom Finans/Ekonomi


God dator- och systemvana, gärna med erfarenhet från ERP-system


Behärskar Svenska och Engelska flytande både i tal och skrift.


Skulle du också ha tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi med liknande roll där du har erfarenhet av hantering av leverantörsreskontran så ses det som väldigt meriterande 


Tidsperiod

Sommar 2022:  From. Maj/Juni - början av Augusti med chans till förlängning eller extraarbete under höst och vinter samt kommande somrar.


Vad erbjuder vi?
Du som medarbetare är viktig för oss, och vi brinner för att ha kul på jobbet och vara en arbetsplats i världsklass! Vår hybrida kultur ger dig möjlighet till en flexibel vardag. Flexibilitet hos oss innebär att du som vill får arbeta från annan plats än kontoret. Det är en förmån vi är stolta över och som vi vet skapar fördelar på flera sätt hos våra medarbetare. Vi vet också att flexibilitet inte är för alla. Välj det som är bäst för dig och känn efter hur du mår och vad som ger dig energi. Det är en möjlighet men inte förväntan att du ska använda flexibiliteten. Våra kontor står alltid öppna och det är en viktig del i vår kultur att vi ses och hänger där löpande:)

När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad - gör vi bättre lösningar tillsammans för våra kunder.

Kollegorna i teamet är placerade i Växjö och Göteborg. Beroende på vad du föredrar finns det möjlighet att vara placerad på våra kontor i Växjö, Göteborg eller Malmö. 

Intresserad?
Tror du vi skulle kunna bygga något hållbart tillsammans? Vi väntar på din ansökan!

Vid frågor om tjänsten, kontakta Team Manager Accounting annie.krantz@visma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Erensjö
+46 0470-706000, +46 0708-727237
Camilla Persson
0470-706000
Anna Twisk
0470-706000
Tommy Hilding
+46 0470-706000, +46 0708-286954
Maria Nickolausson
+46 0470-706000, +46 0703-777758
Anette Citron
0470-70 61 32
Anneli Olsson
+46 0470-706235
Jessica Svanberg
0470-706242
Lotta Käll Henningsson
+46 0470-706293
Peter Härder
+46 0470-706000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Spcs AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 27 mars 2022

Besöksadress

Sambandsvägen 5
None

Postadress

Sambandsvägen 5
Växjö, 35194

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024