OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Försäkringshandläggare med inriktning Barnbidrag med placering i Norrköping,
Avdelningen för barn och familj.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som försäkringshandläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du har kontakt med kunder och andra aktörer som t.ex. Migrationsverket både via telefon och genom skriftlig kommunikation. I arbetet ansvarar du för att utreda, beräkna och fatta beslut om ersättning i ärenden som rör Flerbarnstillägg.
Vi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och är serviceorienterad
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• är stabil och kan behålla energin även i belastade situationer
• har god kommunikativ förmåga
• är en driven datoranvändare
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Vi erbjuder 10 tidsbegränsade heltidstjänster under perioden juni-augusti, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Ansökan ska vara inkommen till Försäkringskassan senast den 31 mars 2017.
Rekryterande chef: Annette Berggren, tel. 010-112 28 84 (för frågor om tjänsten).
Fackförbundet ST: Monica Ljungström, tel. 010-112 28 45
Saco-S: Magnus Jutell, tel: 010-116 40 04
Välkommen med din ansökan senast den 31 mars 2017. Skicka ditt CV samt personligt brev där du berättar om varför du söker jobbet.