Sommarjobb på SOS Internationals larmcentral

Sommarjobb på SOS Internationals larmcentral

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter ett fartfyllt och utmanade sommarjobb? Har du ett intresse av att hjälpa människor i oförutseddbara situationer? Vill du få in en fot i försäkringsbranschen och har ett öga för detaljer? Sök då sommarjobb som assistanskoordinator på vår larmcentral hos oss på SOS International.
Om tjänsten
Som assistanskoordinator hjälper du människor som råkat ut för olika typer av försäkringsskador. De flesta samtal gäller oförutsedda driftstopp under resa med bil, både i Sverige och utlandet, där du exempelvis koordinerar och hjälper kunderna med assistans, bärgning och hyrbil. Ditt största fokus är att svara i telefon och hjälpa kunder utifrån deras förutsättningar och vid lugnare perioder arbetar du med administration.
Du erbjuds
* Arbete i en spännande, varierande och utmanade roll
* Ett engagerat gäng kollegor och stöttande ledare
* Arbete i nyrenoverade lokaler med nära kontaktytor till dina kollegor på vår larmcentral i Danderyd, nära Mörby Centrum
* En organisation som värdesätter hög arbetsglädje där vi firar våra framgångar
* Förmånliga villkor och lönesättning enligt kollektivavtal med OB-ersättning för arbete under obekväma arbetstider
Tjänsten startar med en introduktionsutbildning där teori, praktik och handledning varvas så du blir trygg i din nya roll. Vi kommer ha utbildningsstarter löpande under våren men främst i maj-juni och vi vill att du arbetar minst 6 veckor heltid under sommar utöver utbildningsperioden (dvs totalt ca 8 veckor). Omfattningen på tjänsten varierar beroende på hur många veckor av sommaren du arbetar. Du förläggs på ett schema med minst 8 veckor heltid över sommaren.
Vem söker vi?
För oss är det viktigt att vi sätter kunden i fokus och att vi är engagerade i vårt arbete. När det är många som ringer till oss behöver vi vara initiativtagande och flexibla så vi kan bemöta varje kund utifrån deras behov. Rollen kräver att du kan göra flera saker samtidigt som du har en bra dialog över telefon med kunden.
Grundkrav för tjänsten är att du ska ha fyllt 18 år fyllda. Du ska även kunna svenska flytande och engelska på god nivå. Kan du ytterligare språk eller har studerat/arbetat utomlands är det meriterande.
Det finns inga utbildnings- eller erfarenhetskrav till tjänsten men tidigare erfarenhet från arbete med kundtjänst över telefon är meriterande.
Är det dig vi söker?
Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansöka. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Du behöver inte bifoga CV eller personligt brev i detta steg i processen. För att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess och vi är tacksam om du genomför dessa tester så snart som möjligt från att du skickat in din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Har du frågor kring tjänsten eller SOS International är du välkommen att kontakta Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Markelund

Helena Lindberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS International Swedish Branch AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Karlsrovägen 1
None

Postadress

Karlsrovägen 1
Danderyd, 18216

Liknande jobb


Larmoperatör till larmcentralen KAC

Larmoperatör till larmcentralen KAC

18 december 2024

17 december 2024

16 december 2024