OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av den offentliga affären och vill arbeta på Sveriges modernaste myndighet?
Upphandlingsmyndighetens enhet för Frågeservice söker nu två studenter med intresse för upphandling som kan komplettera vårt team under sommaren.
Enheten för Frågeservice tillhör avdelningen för Hållbara offentliga affärer och har ett särskilt ansvar för att skapa, förmedla och förvalta relationen till kunder samt att ge myndighetens kunder stöd och rådgivning i upphandlingsrelaterade frågor.
Vad ska du arbeta med?
På enheten för Frågeservice har vi direktkontakt med myndighetens kunder. Du kommer att få möjligheten att genomföra rättsutredningar, förvaltningsarbete och vara en del av det löpande arbetet. Du kommer även att få möjlighet att ge stöd genom att utreda och besvara upphandlingsrelaterade frågor tillsammans med våra upphandlingsjurister och upphandlingsspecialister.
Ett genuint intresse för stöd och service är viktigt, men också förmågan att lyssna och ta egna initiativ. Du kommer att ha en av våra upphandlingsjurister som handledare och får möjlighet att testa på olika typer av arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Hantera frågor om offentlig upphandling från våra kunder.
• Arbeta med och förvalta den information som vi tagit fram i vår Frågeportal.
• Ha daglig kontakt med våra externa och interna kunder.
• Arbeta med juridisk information på vår webbplats
• Och för övrigt hjälpa till med rättsutredningar, förvaltningsarbete och vara en del av det löpande arbetet.
Erfarenhet och personliga förmågor:
• Du studerar juristprogrammet eller annan utbildning som vi bedömer som relevant.
• Du har ett intresse för offentlig upphandling.
• Du är öppen och utåtriktad.
• Du är analytisk, strukturerad, lösningsorienterad och har en förmåga till helhetssyn samt att prioritera.
• Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Meriterande
• Du har läst eller läser fördjupningskurs inom offentlig upphandling.
• Erfarenhet av arbete inom service.
Om dig
Vi söker dig som vill vara med och testa vardagen i en modern myndighet, har ett stort samhällsintresse och som tror på möjligheterna med offentliga affärer. Du vill utöka dina kunskaper inom offentlig upphandling och förmedla juridisk information på ett enkelt och begripligt sätt.
Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och gilla att skapa ett tydligt stöd till myndighetens kunder.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Om Upphandlingsmyndigheten
Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande organisationer och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vårt uppdrag omfattar även att ge vägledning om statsstödsreglerna till kommuner och regioner. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid och blev år 2019 utsedda till Sveriges modernaste myndighet. Läs gärna mer om myndigheten på vår webbplats under fliken Om oss eller kolla in vår vlogg.
Anställningen
Vi söker två medarbetare för visstidsanställning från mitten av juni till mitten av augusti 2022. Anställningarna är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna och det finns även möjlighet till distansarbete. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Ansökan
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem senast söndag den 15 maj. Bifoga CV och personligt brev där du anger vilken utbildning och termin du läser samt beskriver varför du är rätt person för tjänsten.
För mer information, kontakta:
Erika Hanses, Funktionsansvarig för Frågeservice, 08-586 217 33
Rasmus Lillberg, Upphandlingsjurist, 08-586 217 27
Elke Frölander, Saco-S, 08-586 217 71
Daniel Mott, ST, 08-586 217 70
Välkommen med din ansökan!