OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studerar du ekonomi och letar efter ett värdefullt och samhällsnyttigt sommarjobb? Eller har du nyligen tagit examen och är redo att ta första steget i din karriär? Som skattehandläggare inom likvidhantering får du ett omväxlande och lärorikt arbete samtidigt som du får värdefull yrkeserfarenhet från Skatteverket.
Var med och gör samhället möjligt!
Om jobbet
Du kommer för Skatteverket att arbeta med ekonomiadministration som rör privatpersoner och företag som myndighetens systemstöd inte kan hantera automatiskt. Verksamheten ansvarar dagligen för Skatteverkets betalvägar.
Du genomför ditt arbete skyndsamt med hög kvalitet utifrån lagar, regler och riktlinjer. I ditt arbete är du beroende av och har kontakt med interna lednings-, kontroll-, och stödfunktioner samt med banker, företag och privatpersoner.
Du får en introduktion och stöd av handledare som initialt hjälper dig planera och genomföra ditt arbete. Du kommer sedan självständigt att driva dina arbetsuppgifter i samverkan med andra. Du kommer att stöta på olika typer av ärenden och du kommer att få nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid utifrån verksamhetens krav. Det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör skatteenhet 55 inom skatteområde 5. Din placering är Östersund eller Växjö. Inom vår verksamhet är vi 36 personer fördelat på 14 personer i Östersund, 21 personer i Växjö och en person i Hudiksvall.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.
I det här jobbet ska du:
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- arbeta effektivt och handlingskraftigt ta dig an arbetsuppgifterna
- ha ett utpräglat siffersinne
- kunna tala och skriva enkelt och tydligt på både svenska och engelska
- kunna analysera informationsflöden, se samband och fatta beslut
Du ska även ha:
- en pågående (minst 60 godkända hp) eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 180 hp inom ekonomi.
Det är önskvärt om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet på Skatteverket eller har aktuell och relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi som exempelvis redovisningsassistent, ekonomiassistent eller liknande.
Bra att veta
Anställningen är tidsbegränsad från och med 1 juni 2023 till och med 18 augusti 2023.
I det här jobbet finns det på grund av arbetsuppgifternas karaktär inte möjlighet att arbeta hemifrån.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer därför att genomföras före beslut om anställning. För våra arbetsuppgifter krävs svenskt medborgarskap.
På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.
För att söka tjänsten vänligen klicka på länken nedan (eller kopiera den) för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2023/57.
https://skatteverket.varbi.com/se/apply/positionquick/587396/?where=4
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.