OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Social- och omsorgsförvaltningen
Social-och omsorgsförvaltningen är en del i välfärdskedjan. Vi bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov.
Förvaltningen styrs av och svarar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd.
Vi bedriver en verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar.
Vårt arbete ska säkerställa att de som bor i Linköping får det stöd som de har rätt till. Riktningen för vårt arbete finns i vår vision: ”Med mod och handlingskraft möter vi din förmåga och tillsammans skapar vi framtiden!”Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen bedriver en socialtjänst som kännetecknas av goda kunskaper om medborgarnas och individers behov av sociala insatser. Vi utgår från ett systemteoretiskt synsätt och ett helhetsperspektiv. Vårt mål är att möta varje individs behov på hans eller hennes nivå, där förtroende, delaktighet och samverkan är nyckelbegrepp. Social- och omsorgsförvaltningen består av avdelningarna Barn och unga, Vuxna, Äldre samt Staben.
Social- och omsorgsförvaltningens administration tillhör Staben. Administrationen består av ca 47 medarbetare som som är uppdelade inom två ansvarsområden Stödprocesser och Kärnprocesser. Stödprocesser bemannar funktioner såsom reception, post och annan intern service på förvaltningen, Kärnprocesser ger administrativt stöd till alla social- och omsorgsförvaltningens enheter.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu fyra sommarvikarier till administrationen.
Två av tjänsterna riktar sig mot receptionen där du är förvaltningens ansikte utåt mot våra medborgare. Arbetet innebär bland annat att ta emot besökare, besvara frågor per telefon och hänvisa till rätt mottagare. Andra ansvarsområden är att ta emot inkomna handlingar, boka och beställa olika tjänster, hantera posten samt andra administrativa uppgifter.
Två av tjänsterna riktar sig mot social- och omsorgsförvaltningens enheter och innebär att erbjuda ett administrativt stöd till dessa. Arbetet innebär bland annat att betala fakturor, ta fram fakturakopior, besvara frågor per telefon och hänvisa vidare till rätt mottagare samt lämna och ta emot nycklar. Andra uppgifter som kan förekomma är att registrera aktualiseringar i verksamhetssystemet Treserva samt andra administrativa uppgifter.
Vi arbetar i lokaler belägna i centrala Linköping och arbetstiden för samtliga tjänster är förlagd måndag-fredag klockan 7:45-16.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du dessutom har utbildning inom lågaffektivt bemötande samt hot och våld. Vidare är det positivt om du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat med administrativt arbete och/eller har erfarenhet av arbete i reception.
Då datorn är ett av dina främsta arbetsredskap och du dagligen använder olika system och digitala verktyg krävs det att du har en god datorvana. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemet Treserva-PROD samt Unit4. God kunskap om hur en kommunal verksamhet fungerar och vilket stöd som går att få som medborgare är önskvärt. Arbetet omfattar såväl dokumentation som kommunikation med andra vilket ställer krav på svenska och engelska både i tal och skrift. Behärskar du ytterligare språk i tal och skrift ser vi det som ett stort plus.
För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara serviceinriktad och tillmötesgående samt ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du tar eget ansvar för dina uppgifter och är bra på att planera samt organisera ditt arbete på ett självständigt sätt. Då arbetsplatsen står inför en omställning som går mot digitaliserade processer så söker vi dig som kan se möjligheter i förändring och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vidare behöver du arbeta bra med andra människor och vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella.
I den här rekryteringen kan vi komma att använda tester som en del av urvalet.
Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Information om tjänsten
Tillträde: 2022-06-20
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 2022-06-20 - 2022-08-12
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 4
Ref. nr: 8689
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?