Sommarjobb som ekonomiassistent

Sommarjobb som ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent? Tycker du om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya system? Vi på Adecco söker nu ekonomiassistenter till framtida sommaruppdrag i Trollhättan med omnejd!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent under sommaren på kommande uppdrag kommer du att arbeta med att assistera ekonomer med det dagliga ekonomiarbetet. Dagliga arbetsuppgifter kan innefatta att hantera kund- och leverantörreskontra, fakturering, redovisning, arbete i affärssystem samt andra administrativa arbetsuppgifter och posthantering. Du ska kunna arbeta på en arbetsplats i Trollhättan med omnejd samt vara flexibel med arbetstider då plats och tider kan variera beroende på uppdrag, Detta gäller främst uppdrag under sommaren.

I din roll som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

- Hantering av kund- och leverantörsreskontra.
- Fakturahantering och redovisning
- Övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter som sker på en ekonomiavdelning.

Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start i juni. Startdatum kan variera beroende på uppdrag. Rekryteringsarbetet sker löpande.

Om dig
Vi söker dig som har en examen eller pågående utbildning inom ekonomi och har tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt erfarenhet av arbete i olika affärssystem och Excel. Meriterande om du har erfarenhet av redovisning.

Vidare är du som person noggrann, har ett gott siffersinne och kan arbeta i ett högt tempo. Ditt sinne för detaljer i kombination med god samarbetsförmåga gör att du kommer att trivas bra i denna roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:

- Du har en examen eller pågående utbildning inom ekonomi
- Tidigare erfarenhet av kund- och leveranstörsreskontra
- Erfarenhet av arbete i olika affärsystem och Excel
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Marianne Johansson via marianne.johansson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 21 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Ekonomihandläggare

Ekonomihandläggare

19 november 2024

19 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

19 november 2024

Vi söker en ekonomiadministratör

Vi söker en ekonomiadministratör

19 november 2024