Sommarjobb som ekonomiassistent!

Sommarjobb som ekonomiassistent!

Arbetsbeskrivning

Sommaren närmar sig och vi söker därför en ekonomiassistent till ett meriterande och utvecklande sommarjobb inom ekonomi. Har du grundläggande kunskaper inom redovisning och ekonomi och nu vill utvecklas ytterligare? Då är det dig som vi söker. I rollen som ekonomiassistent så kommer du få ta ansvar och stötta upp ekonomiavdelningen när ordinarie personal är på ledighet. Ta nu möjligheten att få användning av dina teoretiska kusnkaper från utbildningen genom att skicka in en ansökan.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för kunds räkning en strukturerad ekonomiassistent till deras trevliga lokaler i Hallonbergen. Här kommer du att få vara med och stötta ekonomi-teamet med varierande arbetsuppgifter under 6 veckors tid: Vecka 26 - vecka 31.

I rollen kommer du att ha en viktig uppgift att säkerhetsställa faktura-hanteringen samt att löpande bokföring är under kontroll under sommaren när ordinarie personal är på semester. Tjänsten kommer att börja med en veckas introduktion i mitten av juni där du får lära dig rutinerna och alla tips och tricks för att sköta jobbet som ekonomiassistent på bästa möjliga sätt. Under sommaren kommer ni alltid vara minst två personer på plats, så du har alltid stöttning vid behov även efter introduktionen. Här arbetar du dessutom förmånliga tider mellan 8.00-16:30.

Vi ser det meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi och bokföring.

Här erbjuds ett spännande sommarjobb där du kommer att få utvecklas, ta egna initiativ samt samla på dig erfarenhet inför vidare studier och arbetslivet.

#

Du erbjuds


* En möjlighet att få utvecklas som ekonomiassistent och lägga en stabil grund för din framtida karriär
* En gedigen upplärning av kompetenta kollegor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

#

#

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha väldigt varierande uppgifter inom ramarna för ekonomiavdelningen och stötta upp där det behövs, men de mest återkommande är:


* Hantering samt kontering av leverantörsfakturor
* Kontrollera fakturor mot inköpsorder samt skicka vidare för attest
* Svara i telefon samt mail från kunder med faktura-frågor
* Kundfakturering


VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial-nivå inom ekonomi / redovisning och gärna studerat minst 2 år
- Bekväm med svenska & engelska då du kan komma i kontakt med båda språken

Det är meriterande om du har :


* Kunskap inom Visma
* Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent
* Erfarenhet av andra affärssystem


Som person är du


* Snabblärd
* Självgående
* Strukturerad
* Service-inriktad


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Övrig information


* Start: v. 26
* Omfattning: 6 veckor heltid, 8:00-16:30, v.26 -v. 31
* Placering: Hallonbergen


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en ledande vårdverksamhet där alla olika typer av människor kommer för att få hjälp. Du kommer att träffa på människor med funktionshinder i alla olika åldrar som kommer och får hjälp med att testa ut olika typer av hjälpmedel de behöver i sin vardag. Det är därför viktigt för oss att du är en omtänksam och social person som är duktig på att bemöta olika sorters människor med olika förutsättningar om du befinner dig ute i vår butik.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024