Sommarjobb som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till SSP Sweden!

Sommarjobb som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till SSP Sweden!

Arbetsbeskrivning

Är du en person med en stark administrativ ådra, är noggrann i ditt arbete och även har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra? Är du sugen på att fördjupa dina ekonomikunskaper och vill få in en fot i ett stort, globalt företag? Då har du chansen att få göra just detta under sommaren hos SSP!
 
Om teamet & rollen
I rollen kommer du vara en del av ekonomiavdelningen hos SSP och ha ansvar för att registrera/kontera fakturor i SAP under sommaren. En stor del av ansvaret kommer innebära att säkerställa att rätt information förs in i SAP på korrekt sätt. Du kommer att ingå i ett team av flera personer på leverantörsreskontra som arbetar på vårt shared service center i Polen. Du kommer att sitta på Arlanda och rapportera till Head of Accounting som även sitter på Arlanda.

 
Exempel på arbetsuppgifter:

Registrera/Kontera fakturor i SAP

Skicka fakturor för attest

Ha kontakt med organisationen gällande frågor/driva attestflödet


 
Om dig
Vi ser att du har en stark administrativ ådra och är väldigt noggrann i ditt arbetet då det är viktigt att rätt information hamnar på rätt plats i systemet.
Utöver detta tror vi även att du har:

Tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra (1-2 år)

Erfarenhet av SAP eller annat ekonomisystem

Har god datorvana och lätt för att ta dig an nya system

Talar och skriver flytande på svenska och engelska


 
Om företaget
SSP är ett globalt företag som är experter på mat och dryck till alla människor som är i rörelse och på resande fot. SSP har verksamheter i 30 länder och finns överallt med deras restauranger och butiker oberoende om du skall ta ett flyg, hoppar på ett tåg eller tar en paus längs motorvägen. Deras varumärken och koncept är designade för alla typer av folk i rörelse. De har alla typer av roller och funktioner i organisationen och en viktig del är att ekonomi och IT-organisationen fungerar på bästa sätt och skapar rätt förutsättningar för övriga organisationen att fortsätta leverera mat och dryck till deras resande kunder.

 

Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024