Sommarjobb som ekonomiassistent till Veoneer i Vårgårda!

Sommarjobb som ekonomiassistent till Veoneer i Vårgårda!

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter nästa utmaning inom ekonomi? Studerar du och vill bygga på din erfarenhet inom ekonomi och arbeta heltid under sommaren? Nu finns chansen för dig med utbildning inom ekonomi alternativt relevant arbetslivserfarenhet att ta klivet in till Veoneers Shared Service Center (SSC). Är du en driven person som vill ta plats i en miljö som tar till vara på din utveckling? Då är denna roll för dig. Välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vi söker dig som har god systemvana, är nyfiken och snabblärd för ett deltidsjobb och sommarjobb på Veoneer. Vi ser att du bör känna dig bekväm med grundläggande bokföring och redovisningsprinciper med förmåga att uppmärksamma detaljer samtidigt som du hanterar stora mängder data. I din roll kommer du stötta leverantörsreskontrateamet med dagliga uppgifter inom hantering av leverantörsfakturor. Detta arbete ska utföras på ett korrekt och effektivt ihop med uppsatt deadline. Vidare kommer du arbeta med scanning, validering, matchning och manuell kodning av fakturor samt stötta Veoneers verksamhet och deras externa partners inom AP-relaterade uppgifter och förfrågningar. Du och dina kollegor kommer också att vara med och driva förbättringsarbete för att fortsätta utveckla SSC mot att bli ett finansiellt kompetenscentrum.

I ditt arbete ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och strukturerad. Du är van vid att arbeta i olika system och har lätt att sätta dig in i nya processer. Arbetet varierar och ibland kan din arbetsbelastning vara hög, och det är därför viktigt att du kan hålla dig lugn och jämn vid dessa situationer. Det vinnande konceptet på SSC är samarbete och lagkänsla. Därför är det en självklarhet att du också värdesätter detta och ser nyttan av samarbete inom teamet och verksamheten.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Academic Work och arbetar sedan som konsult hos Veoneer. Uppdraget är börjar på deltid vid sidan av dina studier men från juni - augusti går arbetet upp på 100%. Läs mer om Veoneer här!

Du erbjuds


* Möjligheten att få foten in på ett spännande bolag
* Meriterande erfarenhet inom ekonomi


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Ta emot, granska och lägga in fakturor i leverantörsreskontrasystem
- Bearbeta, verifiera och stämma av fakturor
- Debitera utgifter genom att analysera faktura/kostnadsrapporter och registrera poster i enlighet med detta
- Lösning av inköpsorder, kontrakt, faktura eller betalningsavvikelser och dokumentation
- Uppföljning av felaktig fakturering för att säkerställa att kredit erhålls för utestående PM
- Följa etablerade rutiner för processer
- Hjälpa till vid månadsbokslut

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom ekonomi eller något vi bedömer som likvärdigt
- Har goda system- och datakunskaper
- Har goda kunskaper i Office 365, speciellt i Excel
- Har obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i tal och skrift

Meriterande är om du har:


* Kunskaper i M3
* Kunskaper i Basware
* Kunskaper i Xeeva
* Tidigare erfarenhet av AP


Som person ser vi att du är:


* Serviceinriktad
* Självgående
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enlig överenskommelse men önskan är i maj så du får chans att komma in i arbetet innan du går upp på heltid 100% i juni till och med augusti.
* Omfattning: Deltid till att börja med. Från och med juni - augusti heltid.
* Placering: Wallentinsvägen 22, 447 37 Vårgårda
* Lön: Timlön
* Vi använder oss av rekryteringstester i den här rekryteringsprocessen som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. I det första urvalet kommer du att bli kontaktad av en rekryterare och få dessa tester skickat till din mejl.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 23 april 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024