OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas och skaffa värdefull kunskap i ett av Sveriges Karriärföretag där samarbete och gemenskap är en självklarhet? Rollen som handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!
OM TJÄNSTEN
Resurskoncernen i Norden har idag drygt 750 medarbetare och söker ytterligare kundservicemedarbetare under sommareperioden med start juni 2022. Resurs Bank sitter i fräscha lokaler på Ekslingan 9 i Helsingborg.
Som ny på jobbet kommer du att påbörja din tid på Resurs Bank i ett utbildningsteam med samtliga nyanställda. Du erbjuds en gedigen introduktion och utbildning som ny i rollen med kontinuerlig coachning under din anställningstid. Hos Resurs Bank erbjuds du en varm och vänskaplig atmosfär.
ARBETSUPPGIFTER
Dina viktigaste ansvarsområden är att löpande handlägga Resurs Banks kunders obetalda fordringar, hjälpa kunderna med avbetalningsplaner, och komma överens om andra lösningar som hjälper kunden. Avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personligt situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. Efter en gedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning kommer du att vara redo att ge företagets kunder en fantastisk serviceupplevelse. Dina primära arbetsuppgifter innefattar:
* Ta inkommande och utgående samtal till Precollection och på Resurs Banks kundtjänstlinjer
* Hantera skuldförfrågningar och andra förekommande administrativa uppgifter
* Kundtjänst är precis som i andra team inom Business support ett viktigt inslag i arbetet
* Tycka om försäljning och ser försäljningsmål som en naturlig del av arbetet
* Vara öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
- Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
- Har en avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
* Talar norska, danska och/eller finska
* Tidigare erfarenhet från callcenter
Som person är du
* Resultatinriktad
* Flexibel
* Samarbetsförmåga
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: 13 Juni, eller tidigare
* Placering: Ekslingan 9, Helsingborg
* Omfattning: Heltid, mellan v. 24-32
Schema:
* Du kommer arbeta måndag till fredag 08:00-18:00 enligt ett rullande schema.
Information gällande vidare rekryteringsprocess
Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om ResursBank här
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231