OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu dig som är student på ett HR/personalrelaterat program och vill arbeta i sommar! Trivs du i en administrativ miljö där du får ha många bollar i luften? Vill du lära dig mer av personalplanering och hr-administration? Ta då chansen till att bli en del av vår kunds HR-avdelning i sommar.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten är att koordinera bemanningen av företagets säsongsanställda. Tillsammans med kollegor hanterar du schemats vakanser och ser till att lösa samtliga personalbehov. I rollen har du kontakt med arbetsledare och anställda och har en spindeln i nätet funktion. Du avlastar även HR-teamet med administrativa arbetsuppgifter så som reseräkningshantering, lönekörning etc.
Det finns också goda möjligheter att ta del av andra delar av HR-teamets arbetsuppgifter. Vi tror därför att du som söker är studerande eller i början av din HR-karriär och vill samla på sig kunskap inom området.
Kvalifikationer
Vi ser som sagt att du som söker är studerande eller är i början av din karriär men vi välkomnar också sökanden som har erfarenhet av administrativa och koordinerande roller som är intresserade av sommarjobb.
Som person är du strukturerad och kommunikativ i ditt arbetssätt. Du lämnar inget åt slumpen och ser till att återkoppla i tid. Du behöver kunna kommunicera på ett rakt men trevligt sätt samt ha förmåga att ta självständiga beslut. För att hantera rollen behöver du ha grundläggande förståelse i arbetsrätt och vana av att arbeta administrativt. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Sist men inte minst är det viktigt att du har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska.
Övrigt
Tjänsten är en visstidsanställning över sommaren med start den 17:e juni till och med mitten av augusti. Arbetsplatsen ligger i hamnen och kräver att du kan vara på plats på kontoret. Viss möjlighet till hemarbete kan erbjudas under perioder.
Vi arbetar löpande med urvalsarbetet och intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på 040 12 02 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg