OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll
I rollen som HR Generalist ingår du i ett engagerat och passionerat nordiskt HR team bestående av ca tjugo kollegor. HR-teamet arbetar mycket nära kärnverksamheten och din viktigaste uppgift blir att säkerställa den månatliga löneprocessen samt löpande HR-administration. Vi söker dig som kan starta omgående (under maj månad) och som kan arbeta heltid fram till sista augusti.
Du kommer arbeta brett med sedvanliga administrativa uppgifter inom hela HR området så som bland annat att:
Ansvara för den månatliga löneprocessen och agera kontaktperson och kravställare gentemot vår externa lönepartner
First line support för alla inkommande frågor till HR (främst via mail/chat)
Säkerställa rätt och uppdaterad information i vårt HR system Workday
Ansvara för fakturahantering och leverantörsavtal
Övrig förekommande administration på en HR-avdelning
Du rapporterar till Head of HR Operations.
Det här är du
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet (men gärna mer) från liknande roll inom HR och relevant utbildningsbakgrund inom HR.
Du bör ha arbetat självständigt med lönefrågor och löneadministration och ha god kunskap i kollektivavtal, arbetsrätt och lagar inom området. Kunskap inom pension- och försäkringsfrågor värderar vi också högt.
Du har god systemförståelse och har arbetat i HR-system (gärna Workday). Dina kunskaper i O365 och särskilt i Excel är mycket goda.
För att trivas i rollen som HR Generalist är du en person som trivs med att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är van att arbeta och driva uppgifter självständigt, är flexibel i ditt arbetssätt samt analytisk och strukturerad. Som person är du även trygg i dig själv, har integritet och mod att kunna ifrågasätta när det behövs men med fokus på gott samarbete, såväl internt som externt.
Santander är en internationell bank och har sitt nordiska huvudkontor i Norge, vilket ställer krav på din kommunikativa förmåga i både engelska och svenska.
Så här arbetar vi
Vi har ett flexibelt arbetssätt med en klar struktur för arbete på kontoret respektive hemifrån. Vi vill uppmuntra till bra lösningar för såväl team som individer. Här kommer både du som är junior eller mer senior på kort tid få möjlighet att samla på dig nya erfarenheter och kompetenser som du kommer få användning för i din framtida HR-karriär. Vi satsar nämligen på ständigt lärande utifrån ett individuellt ansvar för den egna utvecklingen där banken och din chef kommer att göra det möjligt för dig att tillsammans med dina kollegor utvecklas och växa professionellt.
Vår organisation utgörs av ett antal funktioner, alla är nordiska med chefer och medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att uppmuntra till hälsa, rörelse och balans mellan arbete och fritid. Vi är övertygade om att idrott förenar många människor och att röra på sig ger hälsoeffekter som är betydande. Via vår egen hälsosatsning Club Activo erbjuder vi i normala fall varierade träningspass på lunchen samt fri tillgång till gym och pool.
Välkommen in med din ansökan! Vi gör urval löpande så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan.